Verktyg för bättre arbetsmiljö - för dig som är förtroendevald

I höst ordnar vi utbildningsträffar med fokus på arbetsmiljö där du får konkreta verktyg som hjälper och stärker dig i ditt uppdrag som förtroendevald och skyddsombud.

Ta chansen och träffa andra förtroendevalda, byt erfarenheter, diskutera och lär av varandra. Vi lyfter olika ämnen och aktuella frågor med fokus på arbetsmiljö. Träffarna är för alla förtroendevalda i Östergötland, oavsett arbetsgivare.

Vi ordnar 6 träffar med samma innehåll under september och oktober, välj det datum som passar dig bäst. Anmäl dig redan idag!

Jag vill lära mig mer om arbetsmiljöarbete - ta mig till anmälan!
Viktigt och kul - glöm inte årsmötet!

Den 26 september är det dags för ett årsmöte som kommer bjuda på det mesta. Påverkan, gemenskap, skratt, inspiration och middag för alla medlemmar i Vårdförbundet Östergötland. Förutom traditionella årsmötesförhandlingar bjuds på föreläsningar av disputerade medlemmar, middag och underhållning med barnmorskan och stand-upkomikern Therese Sandin.

Såklart vill jag anmäla mig till årsmötet!
Hur har sommaren varit?

Vi behöver veta hur det sett ut för medlemmarna ute på arbetsplatsen. Kontakta din coach och berätta!

Kontaktuppgifter till coacherna
Ditt mandat går ut!

Den 30 september går mandatperioden ut för alla förtroendevalda som blev valda innan 2019. För att fortsätta vara förtroendevald, med allt det innebär, måste du få förnyat förtroende från dina kollegor vilket görs genom val på arbetsplatsen. Därefter ska uppdraget anmälas till Vårdförbundet.

Jag vill fortsätta vara förtroendevald - hur gör jag?

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga