Kort men viktig information!

Tänk på din vila och återhämtning!

Vårdförbundets ingång är att vi inte ska arbeta med beredskap och stand-by i hemmet. Vi ska ha ett fastställt schema och betalt för den arbetstid vi planerat. Du har rätt till din lagstadgade semester och all beviljad semester som återtas mot ens vilja ska förhandlas. Kontakta oss om du riskerar att få din beviljade semester återtagen.

Vi upplever att det är väldigt rörigt ute på arbetsplatserna kring beslut, mandat och ledning under pandemin. Detta har styrelsen tagit vidare med regionledningen och politiker.

Har du blivit smittad av Covid-19 så är risken stor att det skett på arbetet eller till eller från arbetet och då menar Vårdförbundet att det ska räknas som arbetsskada. Kom ihåg att anmäla, så vi får kännedom om detta!

Har du ny lön, blivit chef eller bytt arbetsplats?

Genom att logga in på Mina sidor på Vårdförbundets hemsida kan du enkelt och direkt uppdatera dina uppgifter. Har du ny roll som chef är det extra viktigt eftersom du annars missar viktig chefsinriktad information från Vårdförbundet Chef.

Musikhjälpen – alla har rätt till vård!

Vi ber alla medlemmar att bidra till denna viktiga insamling. Vårt mål är att vi lyckas samla in en krona per medlem!

Här finns Vårdförbundets egna bössa - Musikhjälpen!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga