Bli en del av styrelsen i Östergötland - nominera till ett utvecklande och roligt uppdrag!

Känner du starkt för Vårdförbundets politik och vill vara med och påverka yrke, vård och villkor för dig och dina kollegor? Nu kan du nominera dig själv eller någon du känner till uppdrag i avdelning Östergötlands styrelse. Med ett uppdrag i styrelsen kan du även vara med och påverka utvecklingen av hälso- och sjukvården och andra samhällsfrågor i länet.

Vice ordförande i avdelning Östergötland har fått annat uppdrag och vi behöver därför fylla på i styrelsen. Vid årsmötet den 24 september sker fyllnadsval till uppdragen som vice ordförande och styrelseledamot med mandat på 1 år fram till hösten 2021 när det är dags att välja avdelningsstyrelse på nytt.

Att vara del av avdelningsstyrelsen innebär en unik möjlighet till att påverka din och dina kollegors vardag på arbetet och hälso- och sjukvården i stort. Uppdraget är utvecklande och roligt och du får komma med i gemenskapen i en härlig grupp med styrelse, andra förtroendevalda, anställda och medlemmar i Vårdförbundet Östergötland.

Du kan nominera dig själv eller en kollega. Kom bara ihåg att först fråga den du nominerar!

Här kan du nominera fram till 16 augusti!
Nominera till Årets förtroendevald i Östergötland

Har du en förtroendevald på din arbetsplats som gör ett riktigt bra jobb för dig och din arbetsplats? Nominera hen till Årets förtroendevalda i Östergötland. Priset är deltagande vid Vårdgalan och en hotellnatt i Stockholm för vinnaren och en medresenär.

Nominera en förtroendevald!
Ansök om stipendium för ditt examensarbete

Har du nyligen tagit grundexamen? Ansök då om vårt stipendium för bästa examensarbete. Vi delar ut 2 stipendier, ett i ämnet omvårdnad och ett i biomedicinsk laboratorievetenskap. Varje stipendium är värt 5000 kr.

Läs och ansök om stipendium!
Samtalsstöd hos Falck Healthcare

Känner du oro och behöver prata med någon? För dig som yrkesverksam medlem har du möjlighet till samtal med socionom eller psykolog hos Falck Healthcare. Erbjudandet gäller t.o.m. 31 augusti.

Läs mer om samtalsstödet

Vårdförbundet Direkt