Årets löneöversyn för skolsköterskor i Linköpings kommun

Hej skolsköterska i Linköpings kommun!

Nu har jag avslutat årets löneöversyn med arbetsgivaren.

Resultatet för hela gruppen blev en procentuell ökning på 2,6 %. Vi har inte nått ända fram i satsningar på särskilt yrkesskickliga.

Jag har fått en hel del återkopplingar kring löneprocessen, främst där ni inte är nöjda med resultatet. Jag är också intresserad av att höra från er som är nöjda med era lönesamtal.

• Vad är det som gör att just ditt samtal känns bra?
  • Vad gör din chef som du uppskattar?

Alla goda exempel är bra att föra vidare, för det finns en hel del i vår process som behöver förbättras. Jag har framfört förslag om att finnas med i en arbetsgrupp tillsammans med representanter från rektorerna kring hur vår löneprocess och särskilt yrkesskickliga ska blir bättre. Nu avvaktar vi vad arbetsgivaren tänker om detta.

Aktiviteter framöver för oss i Linköpings kommun

Jag ser att vi behöver samla oss och tillsammans fortsätta arbetet mot våra krav kring särskilt yrkesskickliga och vår lönebild i stort. Hoppas att många av er har möjlighet att vara med under höstlovet på någon av Vårdförbundets skolsköterskedagar. Här kan du anmäla dig

Sedan träffas vi på ett medlemsmöte den 18 november som ni har fått i ett särskilt utskick. Hoppas att många av er kan komma då för att blicka framåt och vässa våra argument i arbetet med arbetsgivaren för att få till en bra löneprocess framöver. Här anmäler du dig till medlemsmötet.

Om ni har frågor kring årets löneprocess är ni välkomna att kontakta mig.

Vänligen

Monica Johansson