Årsmöte 22 september

Den 22 september är det årsmöte i avdelning Östergötland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Vårdförbundet är en medlemsorganisation. Det är tack vare kraften, engagemanget och kompetensen hos alla medlemmar, som vi kan påverka.

Den 22 september är det årsmöte, som i år är en kombination av ett digitalt och fysiskt möte, i avdelning Östergötland. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Inbjudan och mer information om mötesformen skickas till dig senast 4 veckor innan mötet. Men boka in datumet redan nu. Vi utlovar en viktig och trevlig stund tillsammans!

Och du, kom ihåg att nominera till förtroendeuppdrag och skriva en motion - för att göra villkoren, yrket och vården bättre för oss alla. Men framförallt, rösta på årsmötet!

Nominera till förtroendeuppdrag

Nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad.

Låt inte ditt eller din kollegas tankar och idéer stanna i fikarummet! Använd engagemanget till att påverka och göra skillnad för dig och dina kollegor. Använd möjligheten att vara med och driva Vårdförbundets frågor.

Nominera HÄR

Skicka in en motion

Att skicka in en motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar? Det kan vara en idé om något du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, eller något du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Skicka in en motion HÄR