Rapport från styrelsens möte 19 mars

19 mars var det dags för styrelsens tredje möte för året. Här kan du få en kort rapport om några av punkterna som diskuterades på mötet.

• Diskussioner kring strategi inför sommaren kring arbetsmiljö och samverkan, vikten av risk- och konsekvensanalys, prioritering av uppgifter mm.
  • Dialog kring hur vårens professionsdagarna ska. Biomedicinska analytiker kommer att firas på våra föreläsningar med Maria Bauer den 11 och 12 april. Barnmorskedagen kommer att samarrangeras med Barnmorskeförbundet. Sjuksköterskor kommer få en gåva som de som är förtroendevalda på arbetsplatserna kan beställa och hämta och dela ut hos kollegorna.
  • Instagramveckorna har startat! Nu kan du följa en person per vecka och se hur den fackliga vardagen kan se ut. Styrelsen börjar och ordförande Emma Klingvall är först ut. Följ oss på Instagram (vf_ostergotland)!
  • Delar av styrelsen har träffat tjänstemän inom Region Östergötland för dialog kring löneprocessen.

Önskar du läsa hela protokollet från mötet, kontakta oss på info.ostergotland@vardforbundet.se