Aktuellt i Östergötland

• Svenska Ishockeyförbundet och LHC bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. Svenska Ishockeyförbundet och Linköping Hockey är verksamheter av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Rapport från årsmötet i Östergötland

Den 22 september genomfördes årsmötet i avdelning Östergötland digitalt. Här är information om vad som hände och vilka som valdes att företräda dig som medlem i avdelningens förtroendeuppdrag.

• Vi har flyttat!

Från och med onsdag den 25 augusti hittar du Vårdförbundet Östergötlands kansli på Ågatan 55 B i Linköping. Välkommen!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 22 september är det årsmöte i avdelning Östergötland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Dessutom intressanta föredrag och viktiga utmärkelser. Välkommen att anmäla dig!

• Årets löneprocess i Region Östergötland

Läs vårt senaste nyhetsbrev om den nu avslutade löneprocessen i Region Östergötland. Hur har den fungerat? Vad blev utfallet? Hur jobbar vi vidare framåt?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Östergötland!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Digital medlemsföreläsning med Nina Rung

Nina Rung föreläser för medlemmar i Vårdförbundet Östergötland om humant bemötande, våld i nära relationer och utsatthet. Anmäl dig idag!

• KVINNORS ARBETSVILLKOR under coronapandemin - digitalt panelsamtal

TIPS! Digitalt panelsamtal den 9 mars i arrangemang av bland annat Norrköpings kommun och Byrån mot diskriminering. Avdelningsordförande Emma Klingvall ingår i panelen.

• Löneöversynen i Region Östergötland

Nu är överläggningarna inför löneöversyn 2021 tillsammans med Region Östergötland genomförda.