Aktuellt i Östergötland

• Illustrerad bild över fyra medlemmar varav en nyvald förtroendevald

Uppdragets mandattid löper ut, hög tid för om/nyval!

Uppdraget som förtroendevald gick för de flesta ut 2017-09-30. Om val ännu inte hållits på din arbetsplats är det hög tid att göra det så att ni inte står utan möjligheten att påverka. Vi behöver bli fler förtroendevalda som är med och förbättrar våra verksamheter!

• En kvinna blickar in i kameran

Stolt nyvald ordförande

Stort tack för förtroendet att leda Vårdförbundet avdelning Östergötland!

• Ett händelserikt årsmöte är till ända

Den 29 september var det dags för årsmöte i avdelning Östergötland. I samband med detta bjöds också på inspirerande karriärföreläsningar och stor fest med mat och underhållning för att fira att Vårdförbundet fyller 40 år! Tack till alla er som kom!

• Ett stort antal medlemmar sitter samlade och håller upp sina röstkort

Förändringar i valberedningens förslag inför årsmötet

Valberedningens förslag till posten som avdelningsordförande, Helena Eriksson, har återtagit sin kandidatur till förtroendeuppdrag. Orsaken är att hon fått en ny tjänst och kommer börja arbeta som förbundsombudsman på Vårdförbundet Avd. Östergötland/Enhet Sydost. Valberedningens nya förslag till ordförande är Emma Klingvall som tidigare var nominerad till styrelseledamot. Istället för Emma föreslår valberedningen Monica Jonsson till styrelseledamot.

• En kvinna som sitter vid sitt skrivbord och går igenom dokumentation

Skolsköterska - kom på en inspirerande heldag

Du som är skolsköterska bjuds in till en heldag fylld av viktiga samtal, gemensam lunch och en inspirerande föreläsning.

• Ett gäng människor står samlade med färglada kläder och peruker, de bär på prideplakat.

Regnbågsparad 30 september - kom med!

Vecka 39 anordnas Linköpings regnbågsvecka och på lördag den 30 september går vi i Vårdförbundet med i Regnbågsparaden. Kom och gå med oss!

• Valberedningens förslag till årsmötet 2017

Ta del av valberedningens förslag till styrelse och kongressombud. Kongressombuden, såväl ordinarie som ersättare, är angivna i den ordning som valberedningen föreslår att de ska träda in, i det fall avdelningen får fler eller färre ombud än 9, vilket var föregående periods antal.

• Samtal pågår mellan fyra personer, i bakgrunden rör sig ett antal personer

Enkät - vad tycker du är viktigt inför verksamhetsplaneringen 2018?

Passa på att bidra till vår verksamhetsplanering 2018! Syftet med enkäten är att få en fingervisning om vad medlemmarna i avdelning Östergötland tycker är viktigast att jobba med och vilka aktiviteter som uppskattas. Resultatet av enkäten kommer fungera som en bas för den nya styrelsen, vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer.

• Svarta medaljer mot rosa bakgrund

Ta chansen att få ett stipendium för din c-uppsats

Har du genomfört ett godkänt examensarbete omfattande 15 högskolepoäng inom ämnesområdet omvårdnad/biomedicinsk laboratorievetenskap? Då har du möjlighet att söka Vårdförbundets stipendium som vi delar ut en gång per år!

• Sångerskan Linda Bengzing står lutad mot en orange bakgrundsvägg

Årsmöte och 40 årsjubileum

Den 29 september är det dags för årets två stora händelser! Vi slår ihop det till en enda stor tillställning på Trappan vid Campus i Norrköping och vi startar redan på eftermiddagen med intressanta föreläsningar. Fokus på dessa är karriär. Ni kommer få höra medlemmars historier om spännande karriärer utifrån olika yrkesroller.