Aktuellt i Östergötland

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Östergötland!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Digital medlemsföreläsning med Nina Rung

Nina Rung föreläser för medlemmar i Vårdförbundet Östergötland om humant bemötande, våld i nära relationer och utsatthet. Anmäl dig idag!

• KVINNORS ARBETSVILLKOR under coronapandemin - digitalt panelsamtal

TIPS! Digitalt panelsamtal den 9 mars i arrangemang av bland annat Norrköpings kommun och Byrån mot diskriminering. Avdelningsordförande Emma Klingvall ingår i panelen.

• Löneöversynen i Region Östergötland

Nu är överläggningarna inför löneöversyn 2021 tillsammans med Region Östergötland genomförda.

• "Jag brinner för jämställda löner och förbättra villkoren och vården."

Träffa styrelsen - här är vi som är valda av medlemmarna i Östergötland att leda avdelningen fram till nästa val, hösten 2021.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Pengar i en burk och i tre staplar

Årets löneöversyner i hela Östergötland äntligen klara!

I både Regionen och flera kommuner har översynen varit utdragen på grund av andra fackförbunds löneavtal men framför allt på grund av pandemin. Vårdförbundet kan bara beklaga detta eftersom vi varit arbetsgivaren till lags utifrån vårt perspektiv och försökt få till stånd överläggningar och lönebesked enligt de tidsspann vi brukar förhålla oss till.

• Manifestation den 11 juni #Tackamedlön

För att öka det lokala trycket arrangerar Vårdförbundet i Östergötland en kampanj, där vi samlar in namnunderskrifter utifrån kampanjen #Tackamedlön. Häng med, tillsammans kan vi göra skillnad!

• Aktuellt om semestern i Östergötland

Sommar och semester även i år... För många av oss är semesterplanering även i en tid utan pandemi, en tid av frågetecken, oro, ovisshet och frustration men i år är det kanske extra svårt... Hur tänker arbetsgivaren och vad tycker Vårdförbundet?