Aktuellt i Östergötland

• Vårdförbundet söker studentinformatörer

Studerar du till röntgensjuksköterska, biomedicinsk analytiker eller sjuksköterska? Vill du jobba för ett yrkesförbund som utvecklar din profession och står upp för din akademiska kompetens? Då kan du vara den vi söker!

• Skriv en motion inför årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Rapport från styrelsens möte 11 juni

Rapport från sista styrelsemötet innan sommarsemestern.

• Ansök om stipendium för din C-uppsats

Har du nyss tagit examen eller är det snart dags? Ansök då om vårt stipendium för bästa C-uppsats. I år delar vi ut 2 stipendier, ett i ämnet omvårdnad och ett i biomedicinsk laboratorievetenskap.

• Var med och påverka - nominera till avd Östergötlands styrelse!

Styrelsen behöver kompletteras! Nominera den du vill se i styrelsen som ledamot eller vice ordförande.

• Rapport från styrelsens möte 22 maj

22 maj mars var det dags för styrelsemöte igen. Här kan du få en kort rapport om några av punkterna som diskuterades på mötet.

• En kvinna med mörkt hår står inför en grupp och föreläser

Skratt, gråt och igenkänning vid uppskattade föreläsningar

Hur bemöter man aggressiva individer? Hur kan våld på jobbet förebyggas? Beteendevetare Maria Bauer gav medlemmar svar vid två uppskattade föreläsningar.

• Engagera dig i Vårdförbundet Östergötland!

Känner du engagemang för att förbättra vård, yrke, lön och villkor? Jobbar du inom Region Östergötland? Är du förtroendevald på din arbetsplats eller kan tänka dig att bli? Vill du bli en av oss?

• Rapport från styrelsens möte 19 mars

19 mars var det dags för styrelsens tredje möte för året. Här kan du få en kort rapport om några av punkterna som diskuterades på mötet.

• Tre leende kvinnliga sjuksköterskor med blå tröja och vita byxor sitter i gräset.

Återträff för studenter

Vi bjuder in till återträff för dig som tog sjuksköterskeexamen från Linköpings universitet i Norrköping eller Linköping i januari 2018. Passa på att träffa dina kursare igen och möt Vårdförbundet för att lyfta dina funderingar!