Ledarskap och medarbetarskap under pressade förhållanden

Den 26 mars bjuder vi in till vårens första TCO-föreläsning. Vi får lyssna till en spännande föreläsning med Robert Karjel. Robert är hyllad författare, stridspilot, överstelöjtnant i försvaret och utsedd till årets talare.

Till anmälan
Lär dig mer om din pension!

Den 5 april bjuder Vårdförbundet Örebro tillsammans med KPA och Pensionsmyndigheten in till ett seminarium, som hjälper dig att fatta trygga beslut kring din pension.

Jag vill lära mig mer om pension
Sänkt veckoarbetstid från 1 april

Den 1 april börjar HÖK 16, det centrala avtalet som bland annat reglerar arbetstidsmått vid rotation dag, kväll och natt, att gälla. Det är lite olika bestämmelser beroende på om du är anställd i en kommun eller i en region eller landsting. De lokala avtal som finns fortsätter gälla. Läs informationen och hör av dig om du har frågor!

Läs mer om sänkt veckoarbetstid
Biomedicinska analytikerdagen – vem vill du hylla?

Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Ta chansen att nominera den personen!

Läs mer och nominera en kollega

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga