Sommarhälsning från Ann-Sofie

När jag blickar tillbaka på styrelsens första gemensamma halvår märker jag tydligt att arbetsmiljö, arbetstider och lön fortsatt är de frågor som engagerar avdelningens medlemmar mest. Det var tydligt även på Vårdförbundets kongress som hölls i maj i Uddevalla, där villkorsfrågorna fanns i fokus under hela kongressveckan. Jag ser att omorganisation och förändring fortsätter påverka er medlemmar, och påminner om hur viktigt det är att ni har minst en förtroendevald på din arbetsplats.

Hela sommarhälsningen hittar du här
Skriv en motion till årsmötet

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Här finns mer information om att skriva en motion
Örebro Pride

Den 25 augusti är det dags för Örebro Pride. Kom med oss, och tillsammans står vi upp för allas rätt att vara sig själva och manifestera för mänskliga rättigheter och kärlek!

Kom med på Priden
Vi påverkar

I höst, närmare bestämt den 9 september är det val till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige. Vi i Vårdförbundet Örebro jobbar hårt för att lyfta våra frågor till politikerna inför valet.

Läs mer om hur vi påverkar

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga