Nu behöver vi hjälpas åt!

Vårdförbundet har tillsammans med SKL och Sobona kommit överens om att kalla in medlare i förhandlingarna om ett nytt avtal för 90 000 medlemmar.

Medlarna är nu utsedda och du hittar mer information här.

Vad kan du som medlem göra?

Gå in på SKL:s arbetsgivarblogg kommentera och skriv din berättelse. Där har över 300 medlemmar skrivit kommentarer fram till nu. Det får gärna bli fler!

Skriv under och SPRID på era Facebooksidor denna namninsamling, ett medlemsinitiativ som Vårdförbundet stödjer!

Bjud in politiker att gå en dag i dina skor

Bjud in politiker till din arbetsplatsen, där ni beskriver er vardag, vad som behövs för en fungerande vård! Vi behöver bli fler och för det behöver vi förbättrade villkor.

Berätta din historia

Hur ser din löneutveckling ut? Använd social medier, blogg eller skicka e-post till berörda region – och kommunpolitiker. Vill du kan vi publicera din berättelse i våra kanaler. Du når oss via info.orebro@vardforbundet.se.

Nu behöver våra förhandlare allt stöd de kan få för att vi ska nå framgång med våra yrkanden. Så varje medlems bidrag är viktigt! Slutligen vill vi uppmuntra er till att följa Avtalsbloggen för att få så aktuell information om förhandlingarna som möjligt.

Tillsammans är vi starka och ditt bidrag är viktigt!

Ann-Sofie Gustavsson
Ordförande Vårdförbundet avdelning Örebro

Om livet i en sekt och sekters inflytande på samhället

27 maj bjuder vi in till vårens sista TCO-föreläsning. Denna gång får vi lyssna till en gripande föreläsning med Mariette Lindstein. Som tjugoåring gick Mariette Lindstein med i den kontroversiella scientologirörelsen. Under tjugofem års tid arbetade hon på alla nivåer i kyrkan, inklusive toppen av hierarkin, på dess högkvarter utanför Los Angeles. 2004 rymde hon.

Mer information och anmälan i Aktiviteter och utbildningar
Har vi rätt uppgifter?

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och vi får rätt förutsättningar för att kunna företräda dig på bästa sätt. Påminn gärna dina kollegor att de också uppdaterar sina uppgifter.

Uppdatera dina uppgifter

Vårdförbundet Direkt