Medlemskväll med filmen Lady Bird - platser kvar

Den 17 april bjuder vi in till en medlemskväll med mingel och aktuella Vårdförbundsfrågor som avslutas med att vi tillsammans ser den kritikerrosade och Golden Globe-belönade filmen Lady Bird.

Lady Bird handlar om 17-åriga Christine "Lady Bird" McPherson, som trots att hon kämpar emot, är lik sin mamma till vilken hon har ett komplicerat förhållande. Hennes mamma, som arbetar som sjuksköterska, sliter hårt för att försörja familjen efter att hennes man och Lady Birds pappa förlorat sitt jobb.

Filmen utspelar sig i Sacramento, Kalifornien år 2002 som då genomgår ett snabbt skiftande ekonomiskt landskap. I filmen får vi följa en ung kvinnas uppväxt och hur relationer formar oss, övertygelser definierar oss och hur viktig den plats vi kallar hemma är.

Registrering från klockan 17.15–17.45. Klockan 17.45 startar kvällens aktivitet i biosalongen.

Vi bjuder på popcorn och dricka.

Begränsat antal biljetter, först till kvarn!

OBSERVERA att din anmälan bara gäller dig. Vi kan inte reservera biljetter till kollegor, de måste anmäla sig själva.

Varmt välkomna!

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Nominera en grym biomedicinsk analytiker

Har du en alldeles fantastisk biomedicinsk analytikerkollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Ta chansen att nominera den personen inför Internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april! Sista dag att nominera är den 11 april!

Hylla en fantastisk barnmorska

Den 5 maj är det Internationella barnmorskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en barnmorska till Årets barnmorska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

Läs mer och nominera!
Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Den 12 maj är det Internationella sjuksköterskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en sjuksköterska till Årets sjuksköterska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga