Information om 2018 års löneprocess

I avdelning Örebro är vi mitt uppe i löneuppstartsmöten med Region Örebro län och avdelningens samtliga kommuner.

I samband med löneuppstart, som sker på en övergripande nivå, för vi dialog med länets samtliga arbetsgivarrepresentanter inom SKL området om bl.a. årets löneyrkande, löneprocess, löneutveckling och livslön utifrån gällande löneavtal.

Det är arbetsgivaren som sätter din lön och beslutar om eventuella prioriteringar. Det är med din närmaste chef du ska ha samtal om din lön och löneutveckling.

Önskar du som förtroendevald mer underlag eller information hör av dig via info.orebro@vardforbundet.se.

Här kommer tips inför årets lönesamtal som du gärna får dela med dig av till dina medlemmar
Glöm inte att anmäla dig till förtroendevaldaträffarna

Under vecka 9 är det dags för vårens första förtroendevaldaträffar. Vi kommer prata samverkan, arbetsmiljö och ta upp aktuella frågor. Varmt välkommen med din anmälan!

Läs mer och anmäl dig på vår lokala webb
Välkommen på öppet hus!

Onsdagen den 21 februari mellan klockan 14.00-16.30 bjuder vi in våra medlemmar till öppet hus på vår expedition på Nygatan 16. Vi firar att vi har 700 följare på Instagram genom att bjuda på smörgåstårta och alkoholfri dryck. På vår hemsida finns en inbjudan för utskrift, sätt gärna upp den på din arbetsplats.

Läs mer och skriv ut inbjudan
Viktig information om ny dataskyddslag

Den 25 maj träder en ny Dataskyddsförordning (GDPR) i kraft som ersätter Personuppgiftslagen (PUL). Det blir då ännu viktigare att vi hanterar medlemmarnas personuppgifter på ett korrekt sätt. Den nya dataskyddsförordningen innebär en stor omställning för hela Vårdförbundet. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med hur du ska hantera personuppgifter i ditt uppdrag.

Läs mer om GDPR
Skaffa dig mer kunskap i ditt uppdrag som förtroendevald

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny som förtroendevald eller har några år på nacken finns det kunskapspåfyllning för alla. Vad är nästa steg för dig?

Läs mer om utbildningarna på vår hemsida

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga