God fortsättning

Nu är 2018 i full gång och vi ser fram emot ett intensivt och spännande år tillsammans med er.

Vid sidan av allt som pågår på era arbetsplatser är det valår i Sverige.

Vi vill att länets politiker vandrar på många arbetsplatser, och kommer behöva din hjälp. Är du intresserad av att ha med en politiker i din vardag så hör av dig via info.orebro@vardforbundet.se.

Under januari säger vi välkommen till tre nya personer som börjar på facklig tid. Angelina Stridh, Helena Nyrén och Eva Harrysson.

Vi besöker gärna dig och dina kollegor på er arbetsplats. Om du är intresserad maila info.orebro@vardforbundet.se .

Slutligen vill vi tacka för allt engagemang under 2017!

Inbjudan till förtroendevaldaträffar

Under vecka 9 är det dags för vårens första förtroendevaldaeftermiddagar. Vi kommer prata samverkan, arbetsmiljö och ta upp aktuella frågor. Anmälan sker via Aktiviteter och utbildningar där du hittar all information om tid och plats. Varmt välkommen med din anmälan!

Läs mer och anmäl dig via Aktiviteter och utbildningar
Arbetstidsmått vid rotation

Vi behöver hjälp att inventera vilket arbetstidsmått ni idag har vid rotation dag/kväll/natt. Från april i år träder vårt centrala avtal HÖK 16 i kraft och vi behöver en bild av hur er verklighet ser ut när vi möter arbetsgivaren och pratar om införandet av avtalet. Vi återkommer med frågor via mejl eller telefon till vissa av er och uppskattar om ni tar er tid att svara.

Skaffa dig mer kunskap i ditt uppdrag som förtroendevald

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny som förtroendevald eller har några år på nacken finns det kunskapspåfyllning för alla. Vad är nästa steg för dig?

Läs mer om utbildningarna på vår hemsida

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga