"Dödshot och glitter"

Den 14 maj bjuder vi in till en TCO-föreläsning med Linnéa Claeson. Linnéa är handbollsproffset och föreläsaren som blev rikskändis när hon grundade det populära och mycket uppmärksammade Instagramkontot Assholesonline där hon medvetandegör sexuella trakasserier, näthat och bemöter kränkningar med en stor portion humor.

I hennes inspirerande föreläsning ”Dödshot och glitter” pratar Linnéa, både högt och lågt om ämnen som civilkurage, att stå upp mot alla former av trakasserier, jämställdhet, sexuella övergrepp och hur den alltmer sexistiska reklamen har påverkat oss.

Med humor och tankeväckande insikt berättar Linnéa om hur vi ska våga stå upp för det vi tror på och att hjälpa någon som behöver dig. En inspirerande föreläsning där åhörarna får tänka till kring sitt eget och omgivningens beteende, såväl privat som i arbetslivet.

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar!
Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Den 5 maj är det Internationella barnmorskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en barnmorska till Årets barnmorska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Sista dag för nominering är den 2 maj.

Läs mer och nominera!
Hylla en sjuksköterska!

Den 12 maj är det Internationella sjuksköterskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en sjuksköterska till Årets sjuksköterska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? 7 maj är sista dag för nominering.

Läs mer och nominera!
Barnmorskor - se hit!

De årliga internationella yrkesdagarna ger oss möjlighet att fira våra yrken och samtidigt lyfta fram yrkesfrågorna både i media och på arbetsplatser. Om du vill kan du också vara med och bidra. På vår webb finns material du kan använda för att lyfta ditt yrke på yrkesdagen.

Ta del av materialet för att lyfta ditt yrke

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga