Biokväll med filmen Lady Bird

Den 17 april bjuder vi in till en medlemskväll med mingel och aktuella Vårdförbundsfrågor som avslutas med att vi tillsammans ser den kritikerrosade och Golden Globe-belönade filmen Lady Bird.

Lady Bird handlar om 17-åriga Christine "Lady Bird" McPherson, som trots att hon kämpar emot, är lik sin mamma till vilken hon har ett komplicerat förhållande. Hennes mamma, som arbetar som sjuksköterska, sliter hårt för att försörja familjen efter att hennes man och Lady Birds pappa förlorat sitt jobb.

Filmen utspelar sig i Sacramento, Kalifornien år 2002 som då genomgår ett snabbt skiftande ekonomiskt landskap. I filmen får vi följa en ung kvinnas uppväxt och hur relationer formar oss, övertygelser definierar oss och hur viktig den plats vi kallar hemma är.

Registrering från klockan 17.15–17.45. Klockan 17.45 startar kvällens aktivitet i biosalongen.

Vi bjuder på popcorn och dricka.

Begränsat antal biljetter, först till kvarn!

OBSERVERA att din anmälan bara gäller dig. Vi kan inte reservera biljetter till kollegor, de måste anmäla sig själva.

Varmt välkomna!

Läs mer och anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Den 5 maj är det Internationella barnmorskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en barnmorska till Årets barnmorska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

Läs mer om förutsättningarna och nominera
Nominera till Vårdförbundets priser inför Vårdgalan!

Känner du någon som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en chef som jobbar för en sundare arbetsmiljö för personalen eller en inspirerande handledare för vårdstudenter?

Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare
Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Den 12 maj är det Internationella sjuksköterskedagen. Det vill vi uppmärksamma genom att ge dig möjlighet att nominera en sjuksköterska till Årets sjuksköterska. Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

Läs mer om förutsättningarna och nominera

Vårdförbundet Direkt