Tack för i år!

Vi börjar så smått runda av och sammanfatta 2018 års verksamhet i Vårdförbundet avdelning Örebro. Men än återstår en del att göra innan vi sammanfattar 2018 i vår årsrapport som du som medlem kommer kunna ta del av på webben.

Det har varit ett intensivt år med både Vårdförbundets kongress och det politiska valet till riksdag, region och kommuner. Vi har både inför och under valrörelsen arbetat med att försöka påverka våra lokala politiker i frågor som rör Vårdförbundets medlemmar och det arbetet fortsätter vi naturligtvis med även efter valet. På kongressen framförde vi i avdelning Örebro vad vi anser vara viktiga frågor för den kommande kongressperioden, bland annat beredskap, lön och övriga villkor.

Vi har under året haft förmånen att träffa många av våra medlemmar på olika aktiviteter, så som biokväll, pensionsinformation, TCO-föreläsningar, chefsfrukostar, utbildningar för nya förtroendevalda med mycket mer. Det är otroligt viktigt och fantastiskt roligt att ha denna möjlighet. Det är ju vi tillsammans som driver Vårdförbundet framåt!

Vi har också besökt ungefär 340 arbetsplatser under året med vår ”kasse”. Dessa besök har gett oss mycket nyttig information och vi hoppas att ni också uppskattat dem. Har vi ännu inte besökt din arbetsplats så hör av dig till info.orebro@vardforbundet.se om ni önskar att vi kommer och träffar er.

Något vi är extra stolta över är att vi tillsammans med er lyckades mycket bra i rekryteringskampanjen som pågått under sommaren och hösten. Av Vårdförbundets 21 lokala avdelningar kom vi på andra plats, endast besegrade av Norrbotten.

För dig som är barnmorska och medlem i Vårdförbundet så kommer vi att fortsätta att vara fackförbundet för dig tillsammans med våra 3 andra professioner. Vi tror på styrkan och gemenskapen som ett vinnande koncept framåt. Hoppas du också gör det. Om du har frågor eller funderingar som du vill bolla så får du gärna höra av dig till oss. Du kan också kontakta Vårdförbundets barnmorskenätverk. Hoppas du hänger med in i 2019!

Vi i Vårdförbundet avdelning Örebro vill önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

Tack för ett strålande 2018!

Välkommen på medlemscafé

Som ett led i att möta våra medlemmar så kommer Vårdförbundet avdelning Örebro att införa medlemscafé nära våra stora arbetsplatser. Kom och fika med oss förtroendevalda och diskutera exempelvis om arbetsmiljö, villkorsfrågor eller bara för en pratstund.

Mer information och affischer att skriva ut finns här
Komplicerad parkeringssituation

Parkeringssituationen vid Universitetssjukhuset i Örebro har varit komplicerad i flera år, både för medarbetare och patienter. Antalet parkeringsplatser är gravt underdimensionerade, något som skapat stor frustration hos de som är beroende av att parkera i samband med sitt arbetspass.

Läs mer om hur Vårdförbundet jobbar med frågan
Särskild information till er som arbetar i privat verksamhet

Karin Nordén Persson och Nadya Lehto har uppdrag som regionala skyddsombud i avdelning Örebro. Deras uppdrag är att stödja det systematiska arbetsmiljöarbetet på privata arbetsplatser. I uppdraget som regionala skyddsombud besöker Karin och Nadya privata arbetsplatser i Örebro län med syfte att få igång det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Mer information om RSO och privat verksamhet hittar du här
Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning. Det går till så att du kontaktar våra karriärrådgivare genom Vårdförbundet Direkt, eller skickar din CV för granskning genom vårt webbformulär.

Läs mer om våra nya karriärerbjudanden

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga