Sommarhälsning!

Det är alltid en utmaning att sammanfatta det jag vill förmedla på några rader, men jag tänkte börja med att säga tack! Tack att du är medlem i avdelning Örebro. En avdelning som har många engagerade medlemmar och förtroendevalda. Det är tack var er, och att vi är många, som vi kan arbeta med de frågor som är viktiga för avdelningens medlemmar.

Ordförande Ann-Sofies sommarhälsning
” Save the date”

I höst är det dags för årets viktigaste möte för Vårdförbundet Örebro! Boka kvällen på onsdagen 9 oktober. Vårdförbundet avdelning Örebro bjuder till årsmöte. Anmälan till årsmötet kommer öppnas längre fram i september. Förutom själva årsmötet kommer även kvällen att innehålla underhållning med den aktuella standupkomikern Marika Carlsson. Mer information kommer närmare årsmötet. Håll ögon och öron öppna! Varmt välkommen!

Skriv en motion till årsmötet

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Läs mer om motioner och skicka in din egen
Förtroendevald?

Under vecka 38 och 39 bjuder vi in till eftermiddagsträffar för dig som är förtroendevald på arbetsplatsen. Vi kommer bland annat att prata om arbetsmiljö och samverkan samt diskutera aktuella frågor. Det finns fyra tillfällen att välja på och alla är öppna för dig som är förtroendevald i Region Örebro län, förtroendevald i kommun samt inom privat och statlig verksamhet.

Datum samt anmälan finner du här
Fikasugen?

Under den senaste rekryteringsutmaningen i Vårdförbundet kom avdelning Örebro tvåa. Allt tack vare er, för att ni vågade fråga kollegor, om de ville bli medlemmar i Vårdförbundet. Nu är det dags för sommarens utmaning och kampanj.

Fikautmaning och Värva en kollega
Har vi rätt uppgifter?

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och vi får rätt förutsättningar för att kunna företräda dig på bästa sätt.

Uppdatera dina uppgifter

Vårdförbundet Direkt