I höst kan du delta i webbinarium om pension och försäkringar, gå på bio och lära dig skriva motioner inför vårens kongress. Du kan också värva en kollega att bli medlem i Vårdförbundet - så bjuder vi medlemmarna på arbetsplatsen på smörgåstårta. Häng på!

Värva ny medlem - få smörgåstårta

Hela november jobbar vi i Vårdförbundet extra hårt för att synas på arbetsplatser och i samhället. Vi vill gärna bli ännu fler i Vårdförbundet, så att vi kan få ännu mer kraft att påverka. Vill du hjälpa till?

Den 1 november börjar det vi kallar Smörgåstårteutmaningen och som pågår under hela november.

Vad? Om du som medlem värvar en kollega att bli medlem i Vårdförbundet så bjuder vi medlemmarna på arbetsplatsen på smörgåstårta. Kollegan som blir medlem får tre månaders kostnadsfritt medlemskap och ni båda får varsin liten gåva.

Hur? Rekrytera en ny medlem under november månad. Meddela Vårdförbundet i Örebro på e-post: vardforbundet.orebro@regionorebrolan.se,  så planerar vi ett smörgåstårtetillfälle så det passar er.

Medlemskväll med bio

Äntligen dags för medlemskväll på Filmstaden i Örebro. Vi inleder kvällen med aktuell information och blickar bland annat framåt mot kongressen i maj 2022. Vad händer på kongressen och hur kan du som medlem påverka inför kongressen? Kvällen avslutas med att vi tillsammans ser filmen CODA.

När? 15 november kl. 17.30-20.30. Föranmälan krävs.

Information och anmälan till medlemskvällen

Skriv en motion - skrivarstuga inför kongressen

Vill du påverka vilka frågor Vårdförbundet ska arbeta med i framtiden?

Kom då på någon av våra två motionskvällar och träffa våra nyvalda kongressombud som ska representera avdelning Örebro vid Vårdförbundets kongress i maj 2022. Du får hjälp att skriva en slagkraftig och korrekt motion till kongressen, om du vill det.

Vi bjuder på pizza, dryck och kaffe.

Var och när? Drop in den 8 och 22 november kl. 16.30-19.00, på Vårdförbundet expedition, Nygatan 16 i Örebro.

Webbinarium om försäkring och pension

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu chansen att delta i ett webbinarium, där Mikael Romell från Folksam pratar pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar! Han kommer också att prata om medlemsförsäkring. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid.

När? 2 december kl. 18.00-19.30. Föranmälan krävs.

Information och anmälan till webbinariet