Hej alla fantastiska medlemmar!

Med det här brevet vill vi än en gång påminna om vårt årsmöte som äger rum den 12 oktober. Du får också info om höstens aktiviteter och kan läsa mer om Region Norrbottens löneöverläggning som nu är klar.

Till årsmötet vill vi få in nomineringar till uppdraget som lokal valberedare. Vi söker också nya styrelsekollegor. Att vara valberedare och styrelseledamot är två riktigt spännande, lärorika och viktiga uppdrag. (Följ länkarna för att läsa mer). Passa på att nominera någon du känner, eller varför inte dig själv!? Tveka inte att höra av dig till oss om du har funderingar.

Du hittar all info om årsmötet och nomineringsprocessen på webben:

Norrbottens årsmöte 2019

Senast den 23 september vill ni ha in nomineringar till styrelseledamot och valberedare, plus motioner, för att kunna ta hand om dem innan årsmötet. Fram till 26 september kan du anmäla dig till årsmötet och delta på middagen. (Ej med övernattning).

Du kanske inte vet att den nuvarande styrelsen är vald till och med 2021-10-15. Att sitta i styrelsen är ett förtroendeuppdrag och vi är demokratiskt valda av er medlemmar. Redan nu kan du börja fundera på och leta efter medlemmar som du tycker skulle passa för uppdraget som styrelseledamot. Du kanske själv skulle vilja kandidera?

I höst är det dags för bland annat After Vård och pensionärsluncher. Kika gärna in då och då under Aktiviteter och utbildningar för att inte missa våra aktiviteter. Vi lägger ut info allt eftersom.

Har du förslag på medlemsaktiviteter du vill att vi anordnar? Vi tar tacksamt emot tips och förslag! (T.ex Ikea-resa, Jokkmokks marknad, föreläsning eller något helt annat). Maila oss på info.norrbotten@vardforbundet.se. Till den adressen kan du alltid höra av dig med synpunkter, förslag, funderingar eller annat du har på hjärtat. Du hittar också alla våra kontaktuppgifter på webben.

Årets löneöverläggning med Region Norrbotten är klar! Mer info och protokollet hittar du på hemsidan.

Hoppas att vi ses i höst!

Styrelsen, Vårdförbundet Norrbotten

Region Norrbottens löneöverläggning klar!

Vårt centrala löneavtal, HÖK 19, som blev klart i maj 2019 - är det löneavtal som gäller de nästkommande tre åren med SKL (Sveriges Kommuner och Landsting).

Löneöverläggning klar
Vi ses väl på årsmötet?

Ta chansen att påverka - kom på årsmötet den 12 oktober! Och glöm inte att skicka in nomineringar och motioner. Läs allt om årsmötet på webben!

Årsmöte 2019
Aktiviteter och utbildningar

Håll utkik för att inte missa våra aktiviteter och utbildningar i Norrbotten!

Till aktiviteter, utbildningar och webbutbildningar

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga