Hej hej hej

XXXXXXXXX

"Det händer mycket nu, både för alla oss medlemmar ute i verksamheterna och i Vårdförbundet då vårt centrala löneavtal med SKL och Sobona är uppsagt. Med anledning av det behöver vi ha bra och tydlig kommunikation med varandra så jag uppmanar er alla att se till att ni har rätt kontaktuppgifter registrerade hos oss. Logga in på vår hemsida och ändra dina uppgifter under Mina sidor. Vårdförbundet Direkt kan också hjälpa dig. Du når Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 vardagar mellan kl. 08 och 18. Du kan också höra av dig till oss på  info.norrbotten@vardforbundet.se så hjälper vi dig!

I dessa tider är det viktigare än någonsin att vi är många förtroendevalda. Saknar ni förtroendevald på din arbetsplats? Har du en kollega som du gärna skulle se som just förtroendevald eller vill du själv engagera dig? Jag kan som tidigare nämnts lova dig att det är ett fantastiskt uppdrag som ger dig god insyn och möjlighet att påverka arbetsmiljö, arbetstider och professionsfrågor för dig och dina kollegor. Kontakta oss så får du veta mer.

Jag vet att sommarsemestern stundar och att planering för era ledigheter pågår för fullt. Jag vill passa på att uppmana er att inte bara önska semester utan SÖK semester skriftligt. Det är två skilda saker då ansökan ska beviljas eller avslås senast två månader innan huvudsemestern börja gälla.

Vi besöker nu många arbetsplatser i länet, vill du och dina kollegor få besök så kommer vi gärna ut och träffar er!"

Varma hälsningar

Camilla Eriksson Sundberg, ordförande avdelning Norrbotten

Avtalsrörelsen 2019

Nu går vi in i den största avtalsrörelsen på åtta år, bland annat med lönekrav på 10 000 kronor mer i månaden till ”särskilt yrkesskickliga”.

Internationella kvinnodagen

Den 8 mars uppmärksammar TCO Norrbotten Internationella kvinnodagen. Kvinnojouren Luleå presenterar sitt arbete och håller en föreläsning. TCO bjuder på kaffe, macka och smoothie. Anmäl dig senast den 3 mars!

After Vård

Nu kör vi igång med våra populära After Vård-träffar där vi ses över en trevlig middag! Först ut är Kalix den 29 mars. Vi besöker fler orter senare under året, så håll utkik!

Semestra i Italien

Som medlem i Vårdförbundet har du möjlighet att bo billigt på semesteranläggningen Riva del Sole i vackra Toscana. Ta chansen att vila upp dig i naturskön miljö och besök spännande italienska utflyktsmål!

Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare 2019

Vi vill belöna de som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en sundare arbetsmiljö för personalen och inspirerande handledarskap för vårdstudenter. Skicka in din nominering senast den 15 april.

Chefsträff i Kiruna

För dig som är chef eller ledare anordnar vi en chefslunch i Kiruna torsdag den 28 mars. Vi bjuder på lunch och berättar mer om Vårdförbundets nya chefsorganisation.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga