Våga ha pensionsdrömmar!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet, får du chansen att delta i en digital informationsträff om pension. KPA pension och Pensionsmyndigheten går igenom delar från både den allmänna pensionen och tjänstepensionen. Du får även knep som hjälper dig till högre pension och vi reder ut vad du faktiskt får, för det du betalar!

Pension - ett ämne som berör men många av oss kanske tänker att det är långt dit... Eller ska du snart gå i pension? Funderar du på när det kan vara dags? Är du nyfiken på hur du sparar på bästa sätt?

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet, får du chansen att delta i en digital informationsträff om pension. Att sätta sig in i hur pensionssystemet fungerar, vad som påverkar pensionen och hur du själv kan påverka kan kännas svårt och krångligt, för en del också väldigt avlägset. Vi vill hjälpa dig att öka dina kunskaper så att du kan fatta trygga beslut kring din pension - det är din framtid det handlar om. Den här informationen riktar sig till dig som arbetar inom region eller kommun.

KPA pension och Pensionsmyndigheten kommer gå igenom delar från både den allmänna pensionen och tjänstepensionen. Vad det finns för knep som hjälper dig till högre pension vad du faktiskt får för det du betalar. Även om du tycker du har långt kvar till pension, var med och lyssna. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid!

Vi erbjuder två olika informationstillfällen, välj den dag som passar dig bäst!

25 februari kl. 14-15

2 mars kl. 16-17