Avslutad ledarskapsutbildning

Det här härliga gänget har nyligen avslutat Vårdförbundets ledarskapsutbildning och fördjupat sig i personcentrerad vård, dess betydelse för vården och ledarskapet.

Det planeras en ny utbildning med uppstart i oktober och anmälan kommer öppnas upp under våren, håll utkik, har inte fått datum för när platserna släpps men man behöver vara snabb. Hade varit väldigt roligt att få med någon från kommunal hälso- och sjukvård då vi jobbar lite extra under året för att sprida kunskapen till fler huvudmän.

Vill också påminna om att nominera till Vårdförbundspriset, det finns olika kategorier på priser, bland annat årets vårdchef och årets studenthandledare. Vi vill belöna de som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en sundare arbetsmiljö för personalen och inspirerande handledarskap för vårdstudenter. Priserna delas ut på Vårdgalan 9 november.

Vårdförbundspriset är ett samarbete med Folksam och en total prissumma på 500 000 kr delas ut till medlemmar som bidragit till att förbättra den svenska vården.

Mer information finns här Nominera till priser

På det lokala planet här i Kronoberg planeras följande aktiviteter för just chefer utöver andra aktiviteter för medlemmar.

Vi testar att träffas i lite olika sammanhang och det är förstås inget som hindrar att man deltar på flera av träffarna och finns det behov att träffas på andra sätt så är det bara att höra av sig till oss.

Mer information samt hur du anmäler dig finns via länken på aktiviteten.

19 april Chefslunch i Ljungby

20 april Chefsmöte i Växjö