Vem kan du gå till när det skitit sig på jobbet?

Vem kan du prata med om något inte känns bra på arbetsplatsen? Vem kan du gå till när det skitit sig på jobbet? Vem är språkrör för arbetsgruppen och driver de frågor som är viktiga för er på arbetsplatsen? Jo, till den som är förtroendevald och skyddsombud!

Med en förtroendevald och skyddsombud på din arbetsplats har ni de bästa förutsättningarna att påverka och åstadkomma utveckling, få stöd vid problem och kraft att driva de frågor som är viktiga för just er och er arbetsplats. Din arbetsplats har just nu ingen förtroendevald - så det är dags att skapa bättre förutsättningar för påverkan på arbetsplatsen.

Du och dina kollegor behöver välja förtroendevald

För att få kraften och möjligheterna att påverka - se till att välja och anmäla förtroendevald så snart som möjligt.  Det är ni på arbetsplatsen som tillsammans väljer en eller flera som ni vill ska företräda er i det fackliga arbetet på arbetsplatsen. Det är ett viktigt, kul och utvecklande uppdrag.

Som förtroendevald får du ett brett nätverk och erbjuds löpande stöd och utbildning för att på bästa sätt kunna verka i ditt uppdrag. Kanske är du själv intresserad?

VÄLJ FÖRTROENDEVALD PÅ ARBETSPLATSEN

Vårdförbundet Direkt