Julhälsning från avdelningsstyrelsen

Varmt Tack för 2019 och för att vi tillsammans skapar Vårdförbundets politik och drivkraft!

Som medlem i Vårdförbundet bidrar du med din yrkesstolthet i ditt livsviktiga yrke som barnmorska, biomedicinsk analytiker, röntgensjuksköterska, sjuksköterska, som chef&ledare och som student- och pensionärsmedlem och med din kunskap kring vilka förutsättningar som du behöver. Genom förtroendevalda på arbetsplatsen kan vi komma med de bästa förslagen/idéerna/tankarna och i samverkan med arbetsgivaren gå mot personcentrerad vård och bästa möjliga hälsa för var och en i Kalmar län.

Ett speciellt tack till dig som är förtroendevald och som kämpar för dina arbetskamraters och verksamhetens bästa.

Vi i styrelsen är valda av dig och finns för dig, så tveka aldrig att höra av dig direkt till oss eller till Vårdförbundet Direkt.

Önskar dig fina helger och ett Gott Nytt år där vi tillsammans fortsätter att skapa möjligheter till ett hållbart och rätt värderat yrkesliv!

Vårdförbundskram från oss i styrelsen genom avdelningsordförande Tora

OB-ersättning för jul- nyårs- och trettonhelg

Jul, nyår och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har listan!

OB-ersättningar för jul- nyår och trettonhelg
Ny guide: Bra att veta innan du skriver på

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla igenom vår digitala guide "Hallå, innan du skriver på".

Här finns guiden

Vårdförbundet Direkt