Välkommen på medlemsmöte om uppsagt löneavtal

Vårdförbundet befinner sig i avtalsrörelse, det centrala kollektivavtalet med Sveriges kommuner och landsting är uppsagt och under förhandling. Vad händer nu? Hur kan vi hjälpas åt att skapa tryck och opinion för att nå framgång i förhandlingarna? Nu bjuder vi in till drop-in möten för att samla ihop oss och svara på de frågor du har.

För att nå framgång i förhandlingarna så krävs det att förhandlarna backas av medlemmar och förtroendevalda. Hjälps vi åt att skapa ett tryck både inom de organisationer vi arbetar i och bland allmänheten så blir pressen större på SKL att gå med på Vårdförbundets yrkanden.

För att kunna göra detta så behöver vi hålla oss uppdaterade på vad som är på gång och knyta kontakter oss emellan för att kunna samarbeta väl.

Vi bjuder därför in till öppet medlemsmöte för att berätta om avtalsrörelsen och svara på era frågor. Vi kan självklart ta upp även andra frågor.

För att så många som möjligt ska ha chansen att komma så har vi vid två tillfällen drop-in möten, det går bra att komma förbi närsomhelst under dessa tider. Vi bjuder på kaffe.

Plats: Blåklintens konferensrum Västerviks sjukhus

Tider: Drop in den 26 februari kl. 12-17 och  27 februari kl. 16-19