Hej chefsmedlem!

Arbetsmiljön inom regionen

Många chefer har senaste tiden hört av sig till Vårdförbundet och beskrivit en tuff arbetsmiljö med hög arbetsbelastning.

Vårdförbundet ser allvarligt på det här och hade den 17 oktober en första dialog med HR- cheferna i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. HR- cheferna förstår allvaret och kommer att lyfta detta till sjukhuscheferna samt hälso- och sjukvårdsdirektören.

I Västervik och Oskarshamn kommer du att erbjudas ett samtal med din närmsta chef. I Kalmar har man genomfört dessa samtal som bygger på den inspektion som Arbetsmiljöverket genomförde gällande 1:a linjens chefs arbetsmiljö. Vårdförbundet väntar på återkoppling av resultaten från samtalen. Om du inte blir erbjuden samtalet eller har frågor, kan du kontakta din närmsta chef, HR eller Vårdförbundet.

Arbetsgivaren och Vårdförbundet fortsätter dialogen kring din arbetsmiljö. Du får gärna höra av dig  om du har frågor eller undrar över något.

Med anledning av detta kommer HR-strateg Hans- Peter Eriksson till chefsinternatet dag 2 på Stufvenäs den 26-27 november. Medverkar gör även Regiondirektör Ingeborg Eriksson samt HR direktör Helen Persson.

Det finns fortfarande platser kvar till internatet, välkommen med din anmälan senast 22 november.

Kan du inte komma till internatet är du välkommen att delta via videomöte dag 2. Vill du delta via videolänk, skicka e-post till någon av chefskontakterna nedan så får du en inbjudan med länk till mötet.

Nya chefskontakter i Kalmar län

Tidigare chefskontakt Tina Matscheko har lämnat sitt styrelseuppdrag. Ordförande Tora Elfversson Dahlström och t.f. vice ordförande Pernilla Petersson är nya kontaktpersoner på Vårdförbundet i Kalmar län för dig som är chef.

Tora Elfversson Dahlström

tora.elfversson.dahlstrom@vardforbundet.se, 0480- 622 55