Årsmöte den 5 oktober

Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, genomförs årsmötet digitalt i realtid.

Årsmötet är det viktigaste demokratiska mötet i vår avdelning, det är här vi lägger grunden för de 4 närmaste åren tillsammans i Vårdförbundet. I år väljer vi till samtliga styrelseledamotsplatser (7 stycken), till kongressledamöter med ersättare och till valberedningen.

Välkommen till årsmötet den 5 oktober klockan 17.00, som kommer att hållas i det digitala mötesverktyget Easymeet där även röstningen genomförs.

Sätt guldkant på årsmötet tillsammans med dina kollegor

Kom ihåg att du som medlem är värdefull för Vårdförbundets arbete och för hälso-och sjukvården. Vi vill gärna att ni ska kunna ses i mindre grupper under årsmötet och känna gemenskapen i Vårdförbundet. Så tillsammans med din förtroendevalda på arbetsplatsen har ni möjlighet att ansöka om ett extra guldkantsmöte, för att sätta just en liten guldkant på årsmötet! Viktigt är att var och en har egen inloggning till mötesverktyget, för att kunna rösta.

Läs mer om Årsmöte med guldkant HÄR

LÄS MER OCH ANMÄL DIG TILL ÅRSMÖTET HÄR

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen på årsmöte!

Årsmöte i Easymeet Online

Så här fungerar årsmöte i Easymeet Online

Årsmötet genomförs helt eller delvis i ett system som heter Easymeet Online och du deltar via din dator eller surfplatta. Smartphone kan användas, men det rekommenderas inte då videofunktionaliteten inte fungerar på smartphone.

Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt föredragningslistan och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta.

Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i systemet. Ordförande har stöd av en mötessekreterare. Ett digitalt möte kräver att mötesordförande och mötessekreterare har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen föreslår därför en ordförande och en sekreterare som är utbildad i Easymeet Online.

Delta i årsmötet i Easymeet Online

Den lokala styrelsen har valt en (1) av nedan varianter som form för årsmötet, läs på din avdelnings webbplats för att veta vad som gäller.

• Digitalt möte i realtid. Som ett fysiskt årsmöte men alla deltar digitalt.
  • Blandat möte, digitalt och fysiskt, i realtid. Mötet sker både digitalt och fysiskt samtidigt. De deltagare som inte kan/vill ta sig till årsmöteslokalen kopplar upp sig via Easymeet. Alla i mötet använder Easymeet för att begära ordet, fatta beslut och rösta i personvalen.
  • Digitalt möte i realtid där valen öppnas i förtid. Deltagarna möts digitalt och behandlar årsmötets punkter i realtid. Skillnaden är att valen har öppnats i förväg och möjliggör för fler medlemmar än dem som kan delta i realtidsmötet att påverka och vara med och välja.

Förberedelser

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har uppgett vid anmälan till årsmötet. Följ länken du har fått för att ansluta till årsmötet. Första gången du loggar in kommer du bli ombedd att välja ett eget lösenord. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.

Använd rätt webbläsare - Vi rekommenderar Google Chrome när du deltar i årsmötet via Easymeet Online.

Support

Har du frågor om Easymeet Online eller saknar din inloggningslänk - kontakta någon av våra verksamhetshandläggare via e-post:  verksamhetshandlaggare@vardforbundet.se