Demonstrera med Vårdförbundet - för bättre löner, arbetstider och villkor!

Vårdförbundets medlemmar förtjänar bättre löner, bättre arbetstider och bättre arbetsvillkor. I valtider är det ett gyllene tillfälle att sätta press på politikerna. Nu kraftsamlar vi och anordnar demonstrationer i Västervik och Kalmar. Kom och gå med, ju fler vi är desto tydligare blir det hur viktigt detta är!

Vi har idag stor brist på personal inom våra fyra yrkesgrupper. För att få fler att utbilda sig och för att yrkesverksamma ska vilja stanna i yrket måste det vara attraktivt att arbeta som leg. barnmorska, leg. biomedicinsk analytiker, leg. sjuksköterska och leg. röntgensjuksköterska.

Vi vill visa politikerna att det är nog nu. De måste lyssna på oss. Vi kraftsamlar och anordnar därför demonstrationer i Västervik och Kalmar. Kom och gå med, ju fler vi är desto tydligare blir det hur viktigt detta är. Bjud med alla du känner!

Demonstrera i Västervik

Ta med vänner och bekanta så samlas vi den 1:e September 12:00 på Spötorget i Västervik för demonstration och efterföljande torgmöte med tal, musik och fika. Vårdförbundets kontaktperson är Jacob Hoffsten tel.070-978 63 78, e-post jacob.hoffsten@gmail.com

Anmäl dig till demonstrationen i Västervik här

Demonstrera i Kalmar