Ledigt uppdrag - vi behöver DIG!

Vi behöver dig till ett spännande, viktigt och utvecklande uppdrag i vår valberedning. Hjälp till att hitta kandidater till den bästa styrelsen för nästa mandatperiod och gör skillnad för dig och dina kollegor i Jönköpings län.

Är du social och har ett brett kontaktnät bland kollegor? Känner du starkt för Vårdförbundets politik och vill kunna göra skillnad? Då kan du passa som valberedare i avdelning Jönköping!

Ett viktigt och roligt uppdrag

Nu behöver vi bli några fler som kan tänka sig att hjälpa till att hitta kandidater till den styrelse som ska väljas vid årsmötet nästa höst. Det är såklart du som finns ute i verksamheten som vet vilka kollegor som har engagemang, driv och vill förändra och som skulle kunna passa i styrelsen. Kanske är det du?

Som valberedare är du en viktig del i Vårdförbundets demokratiska process. Valberedningen arbetar aktivt och i dialog med styrelsen och medlemmar under pågående mandatperiod för att ta fram förslag på vilka som ska leda Vårdförbundet i Jönköping och delta på kongressen. Ett jätteviktigt, kul och utvecklande uppdrag!

Uppdraget är ideellt och du väljs av medlemmarna, valet genomförs digitalt den 18-21 januari 2021.

Förkunskaper och personliga egenskaper

Valberedningsarbetet är roligt och utvecklande. Du behöver inte ha några särskilda förkunskaper för att bli en bra valberedare - du kan alltid lära dig. Det finns en webbutbildning som hjälper dig att komma igång och du har alltid stöd från avdelningsstyrelsen och övriga valberedare i avdelningen och Vårdförbundet.

Som person är det en bra grund om du är social, utåtriktad och träffar många medlemmar – att ni tillsammans i valberedningen har ett brett kontaktnät. Att ha god människokännedom är också viktigt för en valberedare.

Läs mer om uppdraget som avdelningsvalberedare

Nominera till Jönköpings valberedning

Du måste vara inloggad för att skicka in formuläret.
Den nominerade är medlem, tillfrågad och införstådd med vad uppdraget innebär

Dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur Vårdförbundet hanterar personuppgifter här

Godkänner hantering Personuppgifter