Inspirationsföreläsning med Daniel Mendoza

Daniel Mendoza sittande på en bergstopp

Nu har du som medlem i Vårdförbundet möjlighet att får rabatterat pris på Daniel Mendozas intressanta föreläsning.

Daniel Mendoza - Att vara snäll med enkla ord

Daniels föreläsning kommer att handla om delar av hans resa från landsbygden i Uruguay, via flyktinghem i Paraguay till en kyrka i Rio Janeiro vidare till en flyktingförläggning i Moheda, till studier på Handelshögskolan i Stockholm, grundandet av Good News Magazine som nådde över 200000 läsare och framgångarna med sin debutroman Den Enda.

En resa kantad av extremt våld, övergrepp och mörker men också av hopp, framtidstro och massor av kärlek. En föreläsning om att vända ett trasigt arv till omtanke och engagemang och om vikten av att fokusera på godhet, lyfta fram positiva nyheter och om varför det inte är naivt att vara snäll.

Datum och tid

28 mars kl 18:30-20:30

Best Western Hotell, Gamla Teatern, Östersund

Biljetter