Hej alla medlemmar i Gotlands avdelning!

Det är minsann en mycket märklig och overklig tid vi befinner oss i just nu. Ena stunden ligger semester runt hörnet i nästa brottas vi med tanken om vi skall få någon semester?

Sedan någon dryg vecka har också reserestriktionerna släppts och vi ser en stor fara med det att fler människor samlas och det befaras öka på smittspridningen. Mycket är osäkert, men något som däremot är säkert är att Vårdförbundet alltid finns där för just dig om du behöver oss.

Vårdförbundet direkt är öppet dagtid på telefonnummer 0771-420 420. Kontakta oss om du måste flytta eller avbryta din semester eller om du bli omflyttad till annan avdelning än normalt. Vid dessa tillfällen görs en MBL-förhandling där vi kräver kompensation för flytt av semester eller en ordentlig upplärning om du förflyttas. Vår ordförande Viktoria kommer under sommaren att ha hand om MBL-förhandlingarna, förutom vecka 29 då Sanna har hand om detta. För övriga medlemsärenden ser styrelsens planering ut så här:

v. 29: Sanna Norman

v. 30: Josefin Tomtlund

v. 31: Anna Hammander

v. 32: Matias Swartling

Vi har förstås alltid ombudspersoner som vi kan kontakta ifall det skulle behövas, så kontakta oss om behov uppstår.

Under midsommarveckan hade vi en Skype-baserad utbildning för 4 st nyvalda förtroendevalda på arbetsplats. Utbildningen var uppskattad och vi kommer att ha nästa utbildning den 1 september för de som inte kunde gå denna gång. Information kommer under Aktiviteter och utbildningar.

Kom ihåg att det finns ”frågor och svar” angående arbetsmiljö och Covid-19.

Med detta önskar vi i styrelsen att ni har en bra sommar med önskan om att vi kan ses fysiskt igen under hösten.

Viktoria, Therese, Anna, Sanna, Amanda, Matias, Josefin

Vårdförbundet Direkt