Här kommer aktuell information från avdelningsordförande Viktoria Vahlgren.

Hej alla medlemmar på Gotland!

Jag vill börja med att nämna några ord om det pandemi år vi just passerat årsdagen för, det finns inget annat att säga än att det känns otroligt sorgligt och surrealistiskt. Alla arbetar stenhårt med olika processer i den vård vi fått ställa om till på många sätt, och ni är helt fantastiska där ute. Vi fortsätter hålla i och hålla ut, även om det känns riktigt tungt emellanåt.

Aktuellt i Vårdförbundet Gotland

Gällande det fackliga arbetet just i olika omställningar så finns vi med,  samverkan, andra möten och i  era samverkansgrupper där era förtroendevalda sitter. Vi finns där och vi påverkar och lyckas ibland få arbetsgivaren att ändra sikte eller tanke.

När det gäller arrangemang för er som medlemmar som vi tidigare år haft så kommer vi även detta år få tänka annorlunda, och hoppas vi kan ställa till ett riktigt trevligt årsmöte i höst vi håller alla tummar för det. Några mindre aktiviteter kommer vi ändå anordna digitalt framöver. Vi kommer hålla er uppdaterade.

Årets lönerevision

Årets lönerevision för anställda inom Region Gotland är inledd. Jag antar att många av er redan haft lönesamtal, och jag hoppas också att rätt mall med bedömning Särskilt yrkesskicklig kom med. Om inte då måste ni säga till. Det har också kommit statistik om hur löneutfallet sett ut tidigare år samt hur medellönerna ligger på Gotland. (länk till det). Vi i styrelsen som arbetar med lönefrågorna är jag Viktoria och Matias och vi kommer här i vår april efter att årets löner är klara, ha en sittning med arbetsgivaren och riktigt djuploda Gotlands medlemmar inom Region Gotland. Precis som vårt avtal säger.

Tips inför semestern

Lite tips inför semestern som jag antar att ni redan lämnat in förslag på. Kom ihåg två månaders regeln gällande beviljande av semester. Två månader innan du skall påbörja din semester skall den vara beviljad eller avslagen. Den 16 mars kommer flera förtroendevalda få uppdaterat kring semesterfrågor och samverkan så vänd dig till närmaste förtroendevald med dina semesterfrågor eller mejla mig.

På återhörande och kom ihåg att vi finns, bara att lyfta luren eller mejla.

Viktoria Vahlgren, ordförande avdelning Gotland

0498-291634, viktoria.vahlgren@vardforbundet.se