Aktuellt på Gotland

• En lyckad dag med Personcentrerad kommunikation

Den 16 maj bjöd avdelningarna Gotland, Södermanland, Uppsala och Stockholm in chefer till en heldag som handlade om Personcentrerad kommunikation, som hölls av Ulrika Antonsson från Sensus som är utbildad kommunikatör och certifierad coach.

• Sommarfest, lönerevision och neddragningar på vårdplatser

Vintern är slut, solen värmer, Valborgseldarna har brunnit, fåglarna är tillbaka och pollenallergiska näsor och ögon rinner… Det är VÅR!

• Grattis alla sjuksköterskor!

12 maj är den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Vi ger dig ett fint medlemserbjudande som gäller hela veckan. Visa hur du och dina kollegor uppmärksammar dagen genom att tagga #minyrkesdag i sociala medier!

• Fika fairtrade med Vårdförbundet 11-13 maj

Delta i World Fairtrade Challenge med Vårdförbundet den 11-13 maj. Fika med dina arbetskamrater och förtroendevalda och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter.

• Förändringar på Lasarettet

Vi i Vårdförbundets styrelse på Gotland har förstått att det finns frågor och funderingar kring kommande förändring på lasarettet rörande neddragningen av vårdplatser. Redan i höstas fattade politikerna beslut om att slutenvården ska minskas med sju vårdplatser, och nu finns ett förslag på hur detta ska verkställas.

• Visby

Välkommen till Vårdförbundet avdelning Gotlands traditionsenliga sommarfest!

I år hälsar vi alla medlemmar varmt välkomna till Wisby Hotells nya vackra paviljong.

• Några kvinnor i gröna, vita och rosa kläder sitter runt ett bord och samtalar

Personcentrerad kommunikation

Inbjudan till dig som är chef eller ledare om kommunikationsstilar och personcentrerat ledarskap.

• En dag för chefer och ledare i Stockholm på Nationella enheten

Den 16 februari samlades 38 chefer och ledare från avdelningarna Gotland, Stockholm, Södermanland och Uppsala för en heldag.

• 8 mars: Dags för #lönheladagen!

Löneskillnaden mellan kvinnor och män är 12,5 procent. Det innebär att kvinnor arbetar gratis efter klockan 16:00 varje dag, räknat på en arbetsdag mellan klockan 08 och 17. Män däremot har betalt hela dagen. Var med och ta ställning på Internationella kvinnodagen för #lönheladagen!

• Yrkanden till löneöversyn 2017

Nu börjar vi äntligen se fram emot ljusare tider. Dagarna blir längre och en liten vårblomma har letat sig fram i trädgården, härligt!