Aktuellt på Gotland

• Vi firar alla röntgensjuksköterskor den 8 november!

Vi vill hylla alla röntgensjuksköterskor på den internationella yrkesdagen för professionen. Det gör vi med blogginlägg, lokala aktiviteter och specialerbjudanden. Du som är röntgensjuksköterska kan också visa att det är din dag genom att tagga #minyrkesdag i sociala medier.

• Välkommen på bio!

Medlemsbio på Biostaden Borgen i Visby. Traditionsenligt bjuder vi in till medlemsbio under Vårdförbundsveckan!

• Sopplunch i vip-matsalen på Visby lasarett den 25 oktober

Torsdagen den 25:e oktober kl. 12:00 bjuder vi in till en sopplunch i vip-matsalen på Visby lasarett, och vi ser gärna att du tar med dig en kollega som ännu inte är medlem i Vårdförbundet!

• Ett hälsofrämjande arbete - för ett hållbart yrkesliv

Vårdförbundet avdelning Gotland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

• Sineva Ribeiro leder en paneldebatt, 8 personer sitter vid ett bord

Vårdpolitisk debatt – partiernas svar på våra frågor

En spännande lokal vårdpolitisk debatt har genomförts. Utöver det har politikerna skriftligen besvarat en stor mängd frågor som skickats in från er medlemmar. Frågorna berörde bland annat livslön, jämlik vård, villkor och utbildningsanställningar. Nu får du ta del av svaren!

• Avdelning Gotlands styrelseledamöter står uppradade mot en vägg

Vårdpolitisk debatt 30 augusti

Vad vill politikerna med vården på Gotland? Välkommen till vårdpolitisk debatt! Moderator är förbundsordförande Sineva Ribeiro.

• Löneutfallet 2018: Ett steg i rätt riktning

Lönerevisionen på Gotland 2018 gav ett utfall för Vårdförbundets drygt 500 medlemmar på 3,9 procent, en bra bit över industrins så kallade märke på drygt 2 procent.

• Kom på Almedalens hälso- och sjukvårdsmingel

Mingla tillsammans med medlemmar i Vårdförbundet, årets makthavare och hela vårdsverige.

• En gestikulerande barnmorska på Skansen

Barnmorskan på Skansen + Allsång

Planerar du för en tur till Stockholm? Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• tecknad bild över tre sjuksköterskor och redskap i yrket

Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor 12 maj

Du som är sjuksköterska, kom och fira din yrkesdag med oss. Den 8 maj har vi öppet hus mellan klockan 14.00-19.00 på St Hansgatan 3 i Visby. Vi bjuder på tårta och annat gott! Du kan samtidigt ta chansen att ställa dina frågor till våra kongressombud.