Aktuellt på Gotland

• Välkommen på pensionsinformation!

Torsdagen den 7 november kl. 17:00-19:30 bjuder vi in till pensionsinformation i aulan på Visby lasarett.

• Bowling & pizza med Vårdförbundet

Vårdförbundet bjuder in till en kollegial mötesplats för avdelning Gotlands alla medlemmar.

• Dags att förlänga mandatperioden för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Information och material till dig som är förtroendevald på arbetsplats på Gotland.

• Om sifferlöst, LOK:ar, löneöversyn och lönesamtal

Vi får många frågor kring HÖK 19, det nya avtalet för dig anställd i region kommun och kommunalt bolag. Just nu pågår arbetet för fullt med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen enligt det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga. Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna och reda ut några oklarheter.

• Motiverande ledarskap - positivt ledarskap i vardagen!

Vårdförbundet avdelning Gotland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare till en utbildningsdag om motiverande ledarskap.

• Nominera till avdelning Gotlands styrelse

Den 3 oktober kl. 17.00 bjuder avdelning Gotland in till årsmöte på Donners Event. Styrelsen presenterar verksamheten från det gångna året och samlar in önskemål inför kommande verksamhetsår.

• Vårdförbundet pratar nära vård i Almedalen 2019

Det är viktigt att nu hitta lösningar för att en nära och personcentrerad vård ska bli en självklarhet i vården. Vi bjuder därför in till seminarium i ämnet och håller ett mingel i samma anda under årets Almedalsvecka. Välkommen att delta!

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Sommarfest på Gotland

Nu är det dags för avdelning Gotlands traditionsenliga sommarfest!

• Neuroledarskap - att leda med hjärnan i fokus!

Vårdförbundet avdelning Gotland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.