Aktuellt på Gotland

• Sineva Ribeiro leder en paneldebatt, 8 personer sitter vid ett bord

Vårdpolitisk debatt – partiernas svar på våra frågor

En spännande lokal vårdpolitisk debatt har genomförts. Utöver det har politikerna skriftligen besvarat en stor mängd frågor som skickats in från er medlemmar. Frågorna berörde bland annat livslön, jämlik vård, villkor och utbildningsanställningar. Nu får du ta del av svaren!

• Avdelning Gotlands styrelseledamöter står uppradade mot en vägg

Vårdpolitisk debatt 30 augusti

Vad vill politikerna med vården på Gotland? Välkommen till vårdpolitisk debatt! Moderator är förbundsordförande Sineva Ribeiro.

• Löneutfallet 2018: Ett steg i rätt riktning

Lönerevisionen på Gotland 2018 gav ett utfall för Vårdförbundets drygt 500 medlemmar på 3,9 procent, en bra bit över industrins så kallade märke på drygt 2 procent.

• Kom på Almedalens hälso- och sjukvårdsmingel

Mingla tillsammans med medlemmar i Vårdförbundet, årets makthavare och hela vårdsverige.

• En gestikulerande barnmorska på Skansen

Barnmorskan på Skansen + Allsång

Planerar du för en tur till Stockholm? Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• tecknad bild över tre sjuksköterskor och redskap i yrket

Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor 12 maj

Du som är sjuksköterska, kom och fira din yrkesdag med oss. Den 8 maj har vi öppet hus mellan klockan 14.00-19.00 på St Hansgatan 3 i Visby. Vi bjuder på tårta och annat gott! Du kan samtidigt ta chansen att ställa dina frågor till våra kongressombud.

• en tecknad bild på en barnmorska med tillhörande arbetsredskap

Internationella yrkesdagen för barnmorskor 5 maj

Fira din yrkesdag med oss! Den 14 maj firar vi med en utflykt till barnvagnsmuséet och picknick som Vårdförbundet sponsrar. Hoppas vi ses!

• Öppet hus på Vårdförbundets expedition 8 maj

Varmt välkommen tisdagen den 8 maj då vi bjuder in till öppet hus på Vårdförbundets expedition!

• Blå himmel med grönska och nordergravar från Gotland

Varmt välkommen på årets sommarfest

Vår traditionsenliga sommarfest med middag och mingel kommer ske den 5 juni. Vi hoppas att du och många med dig kommer!

• En kvinna på ett laboratorium med utrustning i händerna

Biomedicinska analytikers internationella yrkesdag 15 april

Fira din yrkesdag med oss! Vi kommer den 16 april till er på labbet på Visby lasarett och bjuder på fika. Hoppas vi ses!