På Gång i Gävleborg

Vi har:

Den 9 november var delar av styrelsen samt medlemmar från Aleris med och deltog på Vårdförbundet nationella Vårdgala. På Vårdgalan delas Vårdförbundspriset ut i samarbete med Folksam. Den totala prissumman på 500 000 kronor gör Vårdförbundspriset till ett av Sveriges största priser inom vårdområdet. Det delas ut årligen till enskilda medlemmar inom Vårdförbundet som belönas för sitt arbete med personcentrad vård. I år hade expertjuryn utsett flera vinnare inom olika områden, mer om det finns att läsa på hemsidan. Men den stora händelsen för oss här i Gävleborg var priset till Årets ”bubblare” Britt-Marie Dahlin som tilldelas 50 000 kronor för sitt arbete inom Verksamhetsområde Operation på Aleris Bollnäs. Vi säger igen grattis till Britt-Marie och hela personalgruppen inom verksamhetsområde operation Aleris!

Under vecka 47 har vi som tradition haft vår medlemsvecka med biokvällar på tre olika orter i vårt avlånga län! Vi började i Gävle sedan fortsatte vi till Bollnäs och Hudiksvall, totalt mötte vi över 270 medlemmar och det är alltid lika roligt! Sedan kan filmvalet diskuteras (svårt att boka film som tilltalar många och långt i förväg) men några skratt hoppas vi den ändå bjöd på!

Vi ska:

På luciadagen den 13 december kommer vi från styrelsen finns utanför entréerna vid sjukhusen Gävle, Bollnäs och Hudiksvall för att bjuda på glögg och pepparkakor, kanske också rekrytera några nya medlemmar! Så välkomma att stanna till och prata lite med oss när ni är på väg in på jobbet, vi finns där mellan kl 06.30 till ungefär kl 10.00. Vårdförbundet har nu lagt verksamhetsplan med planerad aktiviteter kopplade till våra gemensamma mål för 2019, håll utkik på hemsidan en kalender för hela året kommer där att läggas upp där så ni kan planera in era aktiviteter tillsammans med oss!

Är du ny förtroendevald? Vi passar på att påminna alla nya (och gamla som saknar nya grundutbildningen) förtroendevalda att anmäla sig till alla grundutbildningsdagar, alla datum för 2019 finns nu att hitta på hemsidan i aktivitetsportalen. Vid funderingar eller oklarheter kontakta oss på lokalavdelningen så hjälper vi dig!

Visste du att...

Är du osäker på vad som gäller vid beordran att arbeta över eller om du blir smittad av vinterkräksjukan? Vet du vilka OB ersättningar som gäller under jul och nyårshelgen? Om inte, läs informationen från Vårdförbundet i länken nedan.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga