På gång i Vårdförbundet Gävleborg

Lyckad debatt med kommunpolitiker

De senaste två veckorna har Vårdförbundet Gävleborg arrangerat debatter med kommunpolitiker i Hudiksvall, Gävle och Bollnäs. Det blev ett väldigt lyckat koncept där medlemmar och politiker fick tillfälle att mötas och diskutera hur den kommunala vården och omsorgen fungerar idag, och vad som behövs för framtiden. Vi upplevde att politikerna var väldigt intresserade av våra frågor och många av dem sa att de lärde sig mycket under diskussionerna som följde. Tyvärr var det inte så många medlemmar på plats, men de som kom bidrog verkligen till samtalet med sina erfarenheter och tankar – stort tack till er! Ämnena som diskuterades var bl.a AST, arbetsmiljö, omställningen mot nära vård och löner. På vissa orter har vi redan kunnat se en ökad aktivitet från politikerna kring våra frågor efter debatterna – kul!

Utbildningsdag för förtroendevalda

Den 28 maj är det utbildningsdag för alla förtroendevalda, och där kommer även ett antal regionpolitiker finnas på plats! Vi vill därför tipsa alla medlemmar om att prata ihop er med er förtroendevalda, så att ni tillsammans kan hitta de frågor just ni vill ställa! Sista anmälningsdag för förtroendevalda är 21 maj, se Aktiviteter och utbildningar på vår hemsida för mer info.

Till Aktiviteter och utbildningar
Kongresstider!

Snart är det dags för Vårdförbundets kongress! 14-17 maj samlas ca 190 kongressombud i Uddevalla för att rösta fram en ny vision, en ny förbundsstyrelse och en riktning för förbundet de kommande 4 åren. Gävleborgs ombud har tillsammans med styrelsen börjat bearbeta de många motionerna och propositionerna för att se vilka ämnen som bränner hetast just här – kontakta oss om du har tankar eller förslag!

Mer info kring kongressen finner du här
Medlemsresa 2018

Till sist vill vi påminna er om att anmälan till årets medlemsresa öppnar 1 juni. Det finns ett begränsat antal platser, så var på hugget om du vill följa med oss ut på kryssning 2-3 september! Du anmäler dig i Aktiviteter och utbildningar på vår hemsida.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga