Intresseanmälan facklig tid Region Gävleborg

Vill du påverka förutsättningarna i Region Gävleborg, tillvarata medlemmars rättigheter och stödja förtroendevalda att utveckla sitt arbete?

Hur kan du påverka förutsättningarna i Region Gävleborg?
Du som förtroendevald kan vara med och påverka just detta genom att ta uppdraget med förhandlad facklig tid!

Vi söker dig som har:

• Vårdförbundets värderingar och är intresserad av vår verksamhet
  • intresse för arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor
  • lätt för att samarbeta och knyta kontakter
  • en social förmåga att möta, rekrytera och stötta medlemmar och  förtroendevalda

Vad förväntas av dig i uppdraget?
Vi förväntar oss inte att du ska kunna lagar och avtal. Vi vill dock att du är kunskapssökande, nyfiken på att lära dig och ta reda på svar innan du går vidare med olika ärenden. Vårdförbundet är en organisation som styrs underifrån och leds ovanifrån. Det innebär att medlemsinflytandet är viktigt och att vi håller en enad linje efter att demokratiska beslut är tagna. Din närmsta ledning är avdelning Gävleborgs styrelse som leder verksamheten lokalt.

Ett av Vårdförbundets viktigaste uppdrag är att vi ska växa och bli större. Därför är ett av våra viktigaste uppdrag att verka för att vi blir fler medlemmar. Vårdförbundets företrädare har direktvärvande insatser som ett av sina mest prioriterade uppgifter och planeringen av värvningsinsatserna sker i avdelningens verksamhetsplan.

Du förväntas efter introduktion kunna svara på frågor, stötta och coacha medlemmar samt gå från ord till handling. Men du är aldrig ensam, vi hjälper ständigt varandra i avdelningen!

Du arbetar löpande både självständigt och i samspel med övriga kollegor. Uppdraget är mycket omväxlande, stimulerande och ställer krav på både självständighet och samarbete.

Vårdförbundets medlemmar arbetar dygnets alla timmar och den fackliga verksamheten vid behov likaså. Uppdraget innebär främst dagtidsarbete men arbete på kvällar, helger och nätter kan förekomma. Uppdraget varierar i tjänstgöringshetsgrad mellan 40-100%, vilket vi tillsammans kommer vi överens om.

Har du frågor eller funderingar? Här beskrivs uppdraget med facklig tid och du är alltid välkommen att kontakta avdelning Gävleborgs styrelse.

Visst låter det spännande, roligt och utmanande! Vi ser fram emot din intresseanmälan, senast 9 december 2020 behöver den.

Intresseanmälan facklig tid 2021

Vårdförbundet Direkt