Tema arbetsmiljö, samverkan och LÖF2020

Den 19 och 20 maj bjuder vi in till två utbildningsdagar på Scandic i Bollnäs.

Välkomna på två utbildningsdagar för förtroendevalda inom Vårdförbundet avdelning Gävleborg.

På agendan har vi bland annat arbetsmiljö, samverkan och lön dessutom ett avsnitt om skyddsombudsrollen.

Vårdförbundet bjuder på övernattning i dubbelrum med frukost, ange vem du vill dela rum med när du anmäler dig. Önskas enkelrum bekostas mellanskillnaden av deltagaren själv. Vi bjuder också på fika, lunch och middag på kvällen dag 1 och fika, lunch och eftermiddagsfika dag 2, anmäl alltid om du har någon allergi.

Boka resa

För att ta er till Bollnäs använder ni i första hand tåg eller buss enligt Vårdförbundets resepolicy, se instruktion i aktivitetsportalen, från stationen är det ca 1 km promenad till hotellet. Samåkning i bil kan godkännas, du fyller då i en reseräkning via flexsystemet och får ersättning i efterhand, kontakta oss för mer info.

Vi följer Vårdförbundets resepolicy. Vid frågor eller behov av hjälp med anmälan kontakta administratör på tel.nr 026-66 45 67

Sista anmälningsdag 17 april 2020

Vi har begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Ansökan om ledighet

Den förtroendevalda söker ledighet från arbetet med lön hos den närmaste chefen i enligt 6 § och 7 § i lag (1974:358) om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen.

Utbildningsdagarnas innehåll

• Arbetsmiljö
  • LÖF2020
  • Skyddsombudsrollen
  • Samverkansavtal eller MBL
Anmäl dig här
FAQ om coronaviruset och ditt jobb

I takt med att coronaviruset sprider sig kan du som arbetar inom vården känna oro och ha frågor både privat och på jobbet. Här finns svar på frågor som kan uppstå. Uppdateras löpande.

Till FAQ

Vårdförbundet Direkt