Hej förtroendevald!

Vårdförbundet Gävleborg vill med det här utskicket, påminna dig om några saker.

Utifrån omständigheterna sker årsmötet digitalt i år, den 28 september – 1 oktober. Vi hoppas att det här alternativet ger fler medlemmar möjlighet att delta. Men vi behöver din hjälp med att få ut information om årsmötet, så påminn medlemmarna på din arbetsplats! Skriv ut informationen som finns på Vårdförbundets webbplats och sätt upp på jobbet och dela gärna inläggen om årsmötet som vi publicerar på Facebook.

Här finns information om årsmötet i Gävleborg
Facebook avdelning Gävleborg

För att uppmuntra till deltagande och engagemang, kommer alla som loggar in på årsmötet att vara med i utlottningen av fina presentkort! De som dessutom är aktiva och röstar får en gåva från Vårdförbundet.

Självklart ser vi fram emot att se dig som förtroendevald, inloggad vid något tillfälle under dessa dagar!

Nominera valberedare

Vi vill påminna om att vi verkligen behöver få in nomineringar (i förväg eller under mötet) på medlemmar till det superviktiga uppdraget som valberedare. Under årsmötet måste vi göra fyllnadsval till fyra platser på 1 år. Nästa år är ett viktigt år för valberedarna, då styrelsens mandatperiod går ut vid årsmötet 2021.

Läs mer om att nominera valberedare

Motioner, motioner, motioner...

Det vore verkligen roligt om det kommer in några motioner från medlemmarna. Det är ett viktigt moment i den demokratiska processen för medlem att påverka!

Läs mer om att skriva en motion

Din mandatperiod

Vårdförbundet vill åter igen påminna om att mandatperioden för ditt uppdrag som förtroendevald på arbetsplatsen tillika skyddsombud, upphör den 31 december.

Det börjar därför bli dags för er på arbetsplatsen, att genomföra omval eller nyval. Har ni gjort ett val efter den 1 juni 2020, är valet redan gjort för nästa mandatperiod.

Läs mer om mandatperiod för förtroendevald

Vi ses på årsmötet!

Hälsningar