På gång i Vårdförbundet Gävleborg

Vi har testat nytt koncept för medlemsutbildningar, påbörjat löneprocessen för 2020 och vi fortsätter med våra populära cafékvällar. Full fart som vanligt med andra ord.

Vi har...

Haft medlemsutbildningar i Hudiksvall, Bollnäs och Gävle!

Vi testade ett nytt koncept med ”drop-in” utbildning för medlem. Vi körde kortare pass på 1,5 timme vid tre tillfällen under en dag och medlem kunde bara komma när det passade. Vi ville att det skulle vara enkelt och lätt!

Ämnena på agendan var -Vad är egentligen ett kollektivavtal? Hur mycket övertid kan och får jag jobba? Och hur går det egentligen till då min lön sätts.

Detta var ett nytt koncept, det var inte jätte många medlemmar som kom men vi vill ändå passa på att tacka de som tog tillfället och i akt och deltog!

Påbörjat löneprocessen med alla arbetsgivare

Lagom att löneprocess 2019 är avslutad drar vi igång med 2020. Överläggningar med alla våra arbetsgivare börjar sakteligen rulla igång. Mer information kommer via oss men också din arbetsgivare och dina lokalt förtroendevalda.

I löneprocesstider men även i andra situationer är det oerhört viktigt att du har rätt kontaktuppgifter lämnade till, många glömmer att ändra då de byter arbetsplats, mejladress osv.

Här kan du ändra dina uppgifter.

Vi ska...

Fortsätta succén från 2019 med cafékvällar runt om i vårt län!

2019 körde vi cafékvällar runt om i vårt län, en cafékväll i varje kommun. Alla medlemmar oberoende arbetsgivare var välkomna, välkommen var också potentiella medlemmar, kollegor som kanske funderar på att gå med i Vårdförbundet. Detta var mycket lyckat och över 100 medlemmar kom på olika orter. Så detta kör vi även 2020, samma koncept.

Så håll utkik och kom du också på den ort som passar dig. Här hittar du mer information om cafékvällarna.

Utbilda förtroendevalda

Vi kommer köra en tvådagars utbildning för förtroendevalda 19-20 maj, vi kommer att hålla till på Scandic hotell i Bollnäs. Detta kommer vara begränsat antal platser, så vi uppmanar förtroendevalda att hålla utkik efter inbjudan och anmäla sig då det är först till kvarn!

Nu finns också datumen för grundutbildning för förtroendevalda ute i Aktivitetsportalen inför 2020. Har du varit förtroendevald länge och inte gått den nya utbildningen ska du göra det, den innehåller mycket matnyttigt och är ordentligt uppdaterad! Är du nyvald ska du såklart också gå. Välkomna!

Alla våra utbildningar och aktiviteter hittar du här.

Visste du att...

Vårdförbundet avdelning Gävleborg saknar några valberedare och vid årsmötet i höst ska vi välja några nya till detta ärofyllda uppdrag!

Är du intresserad eller känner någon medlem som skulle passa tveka inte att höra av dig så ger vi dig gärna mer information om uppdraget!