På gång i Vårdförbundet

Det har verkligen varit full fart i höst. Vi har bland annat anordnat en föreläsningskväll och avslutat löneprocessen med alla våra arbetsgivare i länet. Vi vill också tipsa om vår tävling Vinn en tomte!

Vi har

Haft föreläsningskväll!

Det var fullt hus på Söders Källa när vi tillsammans med Vision bjöd in till föreläsningskväll med Linnéa Claeson! Det bjöds på många värdefulla tankar och diskussioner om civilkurage, jämställdhet och människovärde. Här ser vi en glad ordförande Anna tillsammans med Linnéa.

Tack till alla er som kom!

Avslutat löneprocessen med alla arbetsgivare

Nu är till sist löneprocessen för 2019 avslutad med alla våra arbetsgivare i länet, och vi hinner bara pusta ut en kortis innan det är dags att börja om inför 2020!

Vårdförbundet nationellt kommer skicka ut en enkät till alla medlemmar med frågor kring processen utifrån vårt nya avtal, håll utkik efter den och se till att ha uppdaterade kontaktuppgifter i vårt medlemsregister så den hamnar rätt. Här kan du ändra dina uppgifter.

En pågående tomtetävling

Värva en medlem och vinn ett fint tomtepaket! Fram till 30 november kan du som värvat en ny medlem vara med och tävla om en fin present lagom till jul. Även den nya medlemmen har chans att vinna något fint! Här deltar du i tävlingen!

Vi ska...

Se på bio med er!

Årets biovecka är v.48, i år med visningar i Gävle, Hudiksvall, Bollnäs och Ljusdal. Filmen vi ska se heter Last Christmas och är en brittisk romantisk komedi inspirerad av George Michaels musik. Kom ihåg att avboka dig om du får förhinder så någon från reservlistan kan gå. Före filmen informerar styrelsen om planerade aktiviteter 2020. Mer info om bioveckan finns här.

Utbilda förtroendevalda

Nu finns datumen för grundutbildning för förtroendevalda ute i Aktivitetsportalen inför 2020. Har du varit förtroendevald länge och inte gått den nya utbildningen ska du göra det, den innehåller mycket matnyttigt och är ordentligt uppdaterad! Är du nyvald ska du såklart också gå. Välkomna! Alla våra utbildningar och aktiviteter hittar du här.

Packa flyttlasset!

Efter nyår kommer hyreskontraktet på expeditionen på N. Rådmansgatan gå ut, och vi beger oss mot nya lokaler. Styrelsen kommer främst sitta i de fackliga lokalerna i hus 38 (Hiltonhuset) på Gävle sjukhus, och senare i vår får vi även tillgång till en del egna lokaler på Teknikparken i Gävle. Mer info kommer!