Är du engagerad i ett utvecklingsarbete?

Är du engagerad i ett utvecklingsarbete i den direkta patientomvårdnaden, är sjuksköterska och arbetar i Dalarna? Då har du möjlighet att söka och eventuellt få ett stipendium från SSF:s Stugfond. Du kan också söka för deltagande i olika former för omvårdnadsrelaterade kongresser och dylikt.

Stugfonden tillkom efter försäljning av Svensk Sjuksköterskeförening i Dalarnas stuga i Källviken, Falun. Pengarna fördes till en fond, stugfonden.

I stadgarna står "utdelning av medel i form av stipendier skall ske en gång årligen till högst tre legitimerade sjuksköterskor verksamma inom Kopparbergs län med företräde för verksamma i Falun. Stipendierna skall delas ut för bedrivande av utvecklingsarbete i den direkta patientomvårdnaden. Utdelning skall inte gälla reguljär utbildning".

Mer information och ansökan finns här
Halvdagsutbildning för förtroendevalda i norra Dalarna

Den 3 april är du som är förtroendevald i norra Dalarna välkommen på en halvdagsutbildning på Mora lasarett. Dagens innehåll kommer baseras på vad ni som är förtroendevalda önskar ta upp. Fundera på vad som är viktigt för dig i din roll som förtroendevald samt för din arbetsplats.

Mer information och anmälan
Utbildningsdag i arbetsrätt för chefer och ledare

Den 5 april är du som är chef eller ledare och medlem i Vårdförbundet välkommen på en utbildningsdag full av verktyg som du har nytta av i din roll som chef eller ledare.

Läs mer och anmäl dig här
Länsövergripande utbildningsdag

Den 7 maj är du som är förtroendevald välkommen på en länsövergripande utbildningsdag i Borlänge. Mer information och program kommer finnas i Aktiviteter och utbildningar där du också anmäler dig

Aktiviteter och utbildningar
Följ förhandlingarna i Avtalsbloggen

De centrala förhandlingarna med SKL och Sobona är i full gång. Vi har hittills pratat mycket om Vårdförbundets fyra yrkanden och varför de är avgörande både för våra medlemmar och för bemanningssituationen i vården.

Följ förhandlingarna i Avtalsbloggen
20 procent rabatt på träning på Actic

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt när du tecknar ett 12 månaders autogiromedlemskap.

20 procent rabatt på träning på Actic

Vårdförbundet Direkt