Årsmöte 23 september

Den 23 september är det årsmöte i avdelning Dalarna – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Digitalt årsmöte - säkert och för alla

Varmt välkommen till årsmöte den 23 september klockan 18.30. För att du ska kunna delta på ett säkert sätt genomförs årsmötet digitalt, i mötessystemet Easymeet.

Det här händer på årsmötet

Att delta i ett årsmöte är ett enkelt sätt för dig som medlem att engagera dig i avdelningens framtid och verksamhet. I år är det ett extra viktigt möte, eftersom alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare står till förfogande och ska väljas om för mandatperioden 2021-2025. Vi har även val av valberedning för samma mandatperiod. Du får också möjlighet att göra medskick och ge förslag på aktiviteter till verksamhetsåret 2022.

Vill du ha en goodie-bag?

När du anmäler dig finns möjlighet att skriva en sak som du tycker att avdelning Dalarna ska arbeta med under 2022. Som tack får du en goodie-bag med både lite gott och bra att ha saker i, hemskickad!

Om du vill ha en goodie-bag behöver du anmäla dig senast den 12 september.

Läs mer och anmäl dig till årsmötet HÄR

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen på årsmöte!

Årsmöte i Easymeet Online

Så här fungerar årsmöte i Easymeet Online

Årsmötet genomförs helt eller delvis i ett system som heter Easymeet Online och du deltar via din dator eller surfplatta. Smartphone kan användas, men det rekommenderas inte då videofunktionaliteten inte fungerar på smartphone.

Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt föredragningslistan och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta.

Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i systemet. Ordförande har stöd av en mötessekreterare. Ett digitalt möte kräver att mötesordförande och mötessekreterare har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen föreslår därför en ordförande och en sekreterare som är utbildad i Easymeet Online.

Delta i årsmötet i Easymeet Online

Den lokala styrelsen har valt en (1) av nedan varianter som form för årsmötet, läs på din avdelnings webbplats för att veta vad som gäller.

• Digitalt möte i realtid. Som ett fysiskt årsmöte men alla deltar digitalt.
  • Blandat möte, digitalt och fysiskt, i realtid. Mötet sker både digitalt och fysiskt samtidigt. De deltagare som inte kan/vill ta sig till årsmöteslokalen kopplar upp sig via Easymeet. Alla i mötet använder Easymeet för att begära ordet, fatta beslut och rösta i personvalen.
  • Digitalt möte i realtid där valen öppnas i förtid. Deltagarna möts digitalt och behandlar årsmötets punkter i realtid. Skillnaden är att valen har öppnats i förväg och möjliggör för fler medlemmar än dem som kan delta i realtidsmötet att påverka och vara med och välja.

Förberedelser

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har uppgett vid anmälan till årsmötet. Följ länken du har fått för att ansluta till årsmötet. Första gången du loggar in kommer du bli ombedd att välja ett eget lösenord. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.

Använd rätt webbläsare - Vi rekommenderar Google Chrome när du deltar i årsmötet via Easymeet Online.

Support

Har du frågor om Easymeet Online eller saknar din inloggningslänk - kontakta någon av våra verksamhetshandläggare via e-post:  verksamhetshandlaggare@vardforbundet.se