Vanliga frågor och svar
- Start
- Kan jag vara anonym i kontakten med er?
Kan jag vara anonym i kontakten med er?
Vårdförbundets rådgivning är en medlemsservice och rådgivning ges endast till dig som är medlem. Därför behöver vi säkerställa ditt medlemskap när du kontaktar oss. Du kan läsa om hur vi hanterar personuppgifter här: Så hanterar Vårdförbundet dina personuppgifter.
Vi för aldrig vidare information vare sig till din arbetsgivare eller någon annan tredje part utan ditt samtycke. Medlemskap i ett fackförbund är en känslig personuppgift, så därför har vi höga krav på oss att hålla dina personuppgifter säkra.
När du ringer till oss gör vi en loggning av vad samtalet handlade om. Vi kan se i historiken vilken dag du kontaktade oss och vilken rådgivare som du pratade med. Vi gör oftast en väldigt kortfattad beskrivning av vad samtalet handlade om, t.e.x. "Lön - Lönecoachning".
I vissa fall kan vi behöva skriva en mer detaljerad loggning. Det gör vi för att säkerställa vilken information som vi har lämnat till dig och vilken bedömning vi har gjort. Det är värdefullt för både dig och oss, om du behöver återkomma igen i samma fråga. Känner du dig ändå osäker kring vår loggning så prata med oss, så löser vi det!