Aktuellt i Halland

• Förtroendevalda som sitter kring flera runda bord och lyssnar och antecknar på ett möte

Två dagar för förtroendevalda

I två dagar, 30 nov-1 dec, har förtroendevalda samlats på strandbaden i Falkenberg för utbildning och för samtal kring aktuella frågor.

• Tre kvinnor som sitter ner och samtalar. I bakgrunden fler människor som står upp och samtalar i grupper

Utbildningar 2017 för dig som ny förtroendevald!

Nu kan du som är ny förtroendevald anmäla dig till introduktionsdag och grundutbildning för 2017.

• Biokväll i Halmstad november 2016

Biovisningar under Vårdförbundsveckan

Under Vårdförbundsveckan har vi haft biovisningar i Kungsbacka, Halmstad och Varberg för alla medlemmar som var intresserade och som hade möjlighet att delta.

• Röntgensjuksköterskedagen

På röntgensjuksköterskedagen den 8 november var styrelseledamöterna My Jönsson och Juliska Tot Wikström på röntgen i Varberg och i Falkenberg.

• Internat på Katrineberg

Den 8-9 november höll vi internat på Katrineberg med nya förtroendevalda. Agendan innefattade arbetsmiljö, arbetstider och lön.

• Välkommen på biokvällar under Vårdförbundsveckan

Vi gör en favorit i repris och bjuder in medlemmar till biokvällar under vecka 47.

• Personcentrerad vård

Måndagen den 17 oktober träffade Åsa Svahn och Maria Eriksson ett 50-tal Vårdförbundsmedlemmar från Gävleborg. Under sin medlemsresa till Ullared passade de på att önska sig en föreläsning av två halländska ambassadörer för Personcentrerad vård.

• Årsmöte 2016

Under tisdagskvällen genomförde Vårdförbundet avdelning Halland sitt årsmöte i folkets hus i Varberg.

• TCOs föreläsning - Öppna arbetsplatsen

Den mångkulturella arbetsplatsens utmaningar. Den 2 november vill TCO Halland bjuda in just dig som är medlem i Försvarsförbundet, Lärarförbundet, Polisförbundet, ST, Unionen, Vision eller Vårdförbundet till en föreläsning som handlar om allas rätt att vara sig själva på jobbet och hur vi som fackförening kan agera. Låt oss göra våra arbetsplatser öppna för alla och visa att vi menar allvar med mänskliga rättigheter och inkludering.

• Årsmöte Halland

Valberedningens förslag och alla handlingar till årsmötet finns samlat här