Aktuellt i Halland

• Dags för årsmöte!

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du som är medlem inbjuden till årsmötet som i år sker digitalt.

• Vi har gjort fler arbetsplatsbesök!

Vi, Jullan och Susanne fortsätter att besöka arbetsplatser i sommar, för att träffa medlemmar och förtroendevalda och även passa på att informera om vad som händer i Vårdförbundet just nu!

• Några arbetsplatsbesök i juli

Häng med oss under ett par sommardagar när vi besökte er på några arbetsplatser i Varberg och Halmstad!

• Aktuellt i Halland kring sommarsemestrarna

Här kan du hitta aktuell information om vad som gäller för din sommarsemester och Vårdförbundets arbete med detta i rådande pandemi.

• Barnmorska med baby och en pappa

Till våra halländska barnmorskor

Styrelsen i Halland önskar våra barnmorskor ett STORT grattis på er dag idag. I år har dessutom WHO beslutat att det är barnmorskans år, så det blir ett dubbelgrattis!

• Nytt i Halland en vecka i mars

I Halland är det mycket fokus på att få ut information och svara på frågor kring coronaviruset. Rekommendationer för avhållsamhet i rena arbetsplatsbesök eller att låta bli att anordna/ställa in planerade fysiska mötesplatser för många deltagare där det finns ökad risk för att smitta sprids kom under slutet av vecka 11.

• INSTÄLLT! Föreläsning -att fly och lämna allt

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning den 2 april i Halmstad.

• Hänt sedan sist...

Redan så går februari mot sitt slut och vi avrundar med lite kort händelseinformation...

• Aktiviteter under v 5

Under veckan som gått har fortsatt fokus legat på mötesplatser för chefer och förtroendevalda där det varit dialog och information om löneprocessen i Region Halland.

• Aktiviteter v 4

Januariaktiviteter denna veckan har bland annat varit fokus på olika medlemsfrågor och löneuppstart i Halmstad kommun.