Aktuellt i Halland

• Bild på studenter

Vårdförbundet träffar studenter

Vårdförbundet välkomnar studenter till världens bästa yrke.

• Nytt från valberedningen i Halland

Valberedningen presenterar sitt förslag till förtroendeuppdrag i avdelningsstyrelse och som kongressombud.

• Sensus kursutbud ht 2016

Som medlem i Vårdförbundet har du 50 % rabatt, max 600 kr per medlem, på Sensus kurser inom vissa ämnesområden.

• Folkets hus i Halmstad en röd tegelbyggnad med en glasad tillbyggnad. Framför hustet står det cyklar parkerade samt en beachflagga med Vårdförbundets logga på.

Välkommen till årsmöte den 11 oktober

Ny styrelse ska väljas vid årsmötet, där du som medlem får göra din åsikt hörd genom att rösta. Ta även chansen att använda ditt medlemskap genom att delta i 2017 års planering.

• Höstens grundutbildningar är här

Nu kan du anmäla dig till höstens grundutbildningar. I Aktiviteter och utbildningar söker du grundutbildning för just din avdelning.

• Pridefestival i Falkenberg. Människor med färgglada plakat som går tillsammans i ett långt tåg genom stan.

Pride Falkenberg

Lördagen 18 juni samlades ett gäng  från Vårdförbundet för att delta i Prideparaden i Falkenberg. Gemenskapen och Vi-känslan tillsammans med bra musik höll stämningen på topp.

• Tecknad bild av fyra personer, tre kvinnliga och en manlig, som samtalar om val till förtroendevald

Valberedningen informerar

Majoriteten av nuvarande styrelse står inte till förfogande för omval. Det är därför viktigt nomineringar kommer in. Nu tar vi i valberedningen Halland emot nomineringar till uppdrag som ordförande, vice ordförande, styrelseledamot och kongressombud för perioden årsmöte oktober 2016 till årsmöte 2017.

• De tre stipendiaterna från sjuksköterskeexamen 3 juni 2016; Sofia Johansson, Amandus Jutvik och Sara Karlsson.

Sjuksköterskeexamen

Den 3 juni gratulerade vi alla nyblivna sjuksköterskor som studerat på Högskolan i Halmstad och Campus Varberg. Vårdförbundets medverkan var att dela ut stipendie för bästa kandidatuppsats. Av tio uppsatser som sökt stipendie blev fyra nominerade av Högskolan.

• Fem kvinnor, tre civilklädda och två klädda i västar, med Vårdförbundets logogype ler och tittar in i kameran.

Arbetsplatsbesök i Kungsbacka kommun

I Omsorgens hus i Kungsbacka möttes samordnare, medlemmar och styrelseledamöter under eftermiddagen den 2 juni. Ett tiotal hade möjlighet att närvara.

• T5 träff på Högskolan i Halmstad

Den 24 maj 2016 hade Tina Edgrén Maria Eriksson och Kerstin Pettersson förmånen att träffa sjuksköterskestudenterna i termin 5 på Högskolan i Halmstad där även studentrepresentant Erika Schön fanns på plats.