Aktuellt i Halland

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• "Att få en bra och god arbetsmiljö är ingen självklarhet"

På skyddsombudens dag uppmärksammade vi 4 skyddsombud som utmärkt sig i sina verksamheter.

• Du får en biobiljett!

Vecka 47, en vecka mitt i vår extra synlighets- och rekryteringsmånad. Den veckan när vi brukar träffas på våra populära biokvällar.. I år ställer vi om och ger dig en biobiljett som du kan använda när det passar dig!

• Vi har gjort fler arbetsplatsbesök!

Vi, Jullan och Susanne fortsätter att besöka arbetsplatser i sommar, för att träffa medlemmar och förtroendevalda och även passa på att informera om vad som händer i Vårdförbundet just nu!

• Några arbetsplatsbesök i juli

Häng med oss under ett par sommardagar när vi besökte er på några arbetsplatser i Varberg och Halmstad!

• Aktuellt i Halland kring sommarsemestrarna

Här kan du hitta aktuell information om vad som gäller för din sommarsemester och Vårdförbundets arbete med detta i rådande pandemi.

• Barnmorska med baby och en pappa

Till våra halländska barnmorskor

Styrelsen i Halland önskar våra barnmorskor ett STORT grattis på er dag idag. I år har dessutom WHO beslutat att det är barnmorskans år, så det blir ett dubbelgrattis!

• Nytt i Halland en vecka i mars

I Halland är det mycket fokus på att få ut information och svara på frågor kring coronaviruset. Rekommendationer för avhållsamhet i rena arbetsplatsbesök eller att låta bli att anordna/ställa in planerade fysiska mötesplatser för många deltagare där det finns ökad risk för att smitta sprids kom under slutet av vecka 11.

• INSTÄLLT! Föreläsning -att fly och lämna allt

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning den 2 april i Halmstad.

• Hänt sedan sist...

Redan så går februari mot sitt slut och vi avrundar med lite kort händelseinformation...