Aktuellt i Halland

• Höstens årsmöte blir digitalt

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt.

• Val i höst - nu kan du nominera!

Vi har ett fyllnadsval på ett år, så ta chansen att prova på ett uppdrag! Vid höstens årsmöte behöver vi fylla på både i styrelsen, i valberedningen och med kongressombud. Nominera dig själv, eller någon annan, till ett viktigt och utvecklande fackligt uppdrag!

• Aktuellt i Halland kring sommarsemestrarna

Här kan du hitta aktuell information om vad som gäller för din sommarsemester och Vårdförbundets arbete med detta i rådande pandemi.

• Barnmorska med baby och en pappa

Till våra halländska barnmorskor

Styrelsen i Halland önskar våra barnmorskor ett STORT grattis på er dag idag. I år har dessutom WHO beslutat att det är barnmorskans år, så det blir ett dubbelgrattis!

• Nytt i Halland en vecka i mars

I Halland är det mycket fokus på att få ut information och svara på frågor kring coronaviruset. Rekommendationer för avhållsamhet i rena arbetsplatsbesök eller att låta bli att anordna/ställa in planerade fysiska mötesplatser för många deltagare där det finns ökad risk för att smitta sprids kom under slutet av vecka 11.

• INSTÄLLT! Föreläsning -att fly och lämna allt

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning den 2 april i Halmstad.

• Hänt sedan sist...

Redan så går februari mot sitt slut och vi avrundar med lite kort händelseinformation...

• Aktiviteter under v 5

Under veckan som gått har fortsatt fokus legat på mötesplatser för chefer och förtroendevalda där det varit dialog och information om löneprocessen i Region Halland.

• Aktiviteter v 4

Januariaktiviteter denna veckan har bland annat varit fokus på olika medlemsfrågor och löneuppstart i Halmstad kommun.

• Aktiviteter i Halland under v 3

Under veckan som gått har det varit tydligt att storhelgerna är över för denna gången och det var en intensiv vecka med mycket möten runt om i Halland.