Aktuellt i Skåne

• Dags för årsmöte!

För att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till avdelning Skånes årsmöte som i år sker digitalt.

• Ordförande har ordet - När ska arbetsgivaren vakna?

Aldrig tidigare har våra grupper varit så eftertraktade och uppskattade som under denna pandemi. Vårdförbundets medlemmar utför alltid ett viktigt arbete, det är trevligt att allmänheten förstått hur viktiga vi är. Jag undrar när politiker och högre tjänstemän ska förstå det? Inte att vi ska ha högre lön och bättre löneutveckling för att det är en pandemi, utan för att våra grupper alltid är viktiga och behöver värderas bättre.

• Är du intresserad av att driva Vårdförbundets frågor?

Nu behövs det fler förtroendevalda till vårt team HSO (huvudskyddsombud), i avdelning Skåne. Ett spännande och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv! Team HSO söker huvudskyddsombud till Psykiatri, Habilitering och Hjälpmedel.

• Senaste nytt i avdelning Skåne

Hösten börjar göra sig påmind men fortsätt vara rädd om dig och människor i din närhet, du är viktig. Läs mer om vad som händer i Skåne just nu - covid 19, årsmötet, lön, arbetsplatsbesök och utbildning för dig som medlem!

• Nominera till viktiga utmärkelser

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats? Eller känner du ett skyddsombud som är duktig på att skapa en bra arbetsmiljö? Skicka in din nominering till oss senast den 4 oktober!

• Skyddsombudens dag

Du som är förtroendevald/ skyddsombud är välkommen till en utbildningsdag med möjlighet att fördjupa dina kunskaper i temat arbetsbelastning och arbetsmiljö.

• Vill du ha ett arbetsplatsbesök - digitalt eller fysiskt?

Vill du att Vårdförbundet kommer till din arbetsplats? Du och dina kollegor kanske har frågor och ämnen som ni vill diskutera med oss? Vi kommer gärna på ett besök - digitalt eller fysiskt!

• Överenskommelse gällande tillfälliga förflyttningar inom region Skåne

Läs om överenskommelsen om tillfälliga förflyttningar inom Region Skåne som träffats mellan Vårdförbundet och arbetsgivaren.

• Spännande, roligt och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv! Är du den vi söker?

Team Support och utbildning söker en förtroendevald för ett Skåneövergripande uppdrag. I uppdraget ingår att representera Vårdförbundet genom exempelvis deltagande vid medlemsmöten, olika typer av uppsökande verksamhet, medlemsvårdande aktiviteter samt att stötta de medlemmar som så efterfrågar i enskilda medlemsärenden.

• Våga ha pensionsdrömmar

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet har du nu chansen att delta i ett digitalt informationsmöte tillsammans med Folksam.