Aktuellt i Skåne

• HSO-teamet

HSO-teamet söker ett huvudskyddsombud på heltid till förvaltning Psykiatri och Hjälpmedel.

• Två kvinnor står på vars en sida om en rollup som det står Sensus på.

Vårdförbundet + Sensus = sant

Malin Tillgren, vice ordförande Vårdförbundet avdelning Skåne träffade i dag Anna Thim, Sensus Skåne/Blekinge för att teckna ett avtal om samverkan.

• Biomedicinska analytiker i ett lunchrum på Karolinska sjukhuset. De tittar på något till vänster utanför bilden.

Träffa avdelning Skånes styrelse i Helsingborg

Avdelningsstyrelsen för Vårdförbundet avdelning Skåne vill gärna träffa dig som medlem eller som funderar på att bli medlem.

• Sjuksköterskor på kärlkirurgiska avdelningen på SÖS samtalar med patient. Sjuksköterskorna ler och ser glada ut.

Är du intresserad av att driva Vårdförbundets frågor?

Nu behövs det fler förtroendevalda till våra team i avdelning Skåne. Spännande och utvecklande uppdrag där teamen arbetar Skåneövergripande för att nå medlemmar, förtroendevalda samt möta arbetsgivaren där det behövs.

• Tre sjuksköterskor sitter runt ett bord och pratar och skrattar på Boo Vårdcentral