Aktuellt i Skåne

• Tre kvinnor sitter och samtalar

Intresseanmälan till HSO-teamet

Vill du bli en av oss? Nu söker vi en förtroendevald inom Primärvården i Kryh till vårt HSO-team (huvudskyddsombud). Vill du driva Vårdförbundets frågor och är entusiastisk, engagerad samt har en god samarbetsförmåga och är lösningsfokuserad, då är du välkommen med din intresseanmälan. Mentor och handledning erbjuds så klart!

• Tre sjuksköterskor sitter och samtalar

Detta kan locka tillbaka sjuksköterskor

Högre lön, större kontroll över den egna arbetssituationen samt rimligare arbetsbelastning i förhållande till arbetstid. Det är de tre viktigaste faktorerna som skulle få sjuksköterskor som lämnat yrket att återvända.

• Tre kvinnor sitter vid ett bord

Välkommen till vårens After work

Gör något kul efter jobbet, träffa kollegor och ha en trevlig kväll tillsammans. Vårdförbundet bjuder på mat.

• Vitsippa

Välkommen till vårens lunchmöten

Nu är det dags för vårens lunchmöten som arrangeras på olika platser i Skåne. Vårdförbundet bjuder på lunch och du bjuder på din tid.

• Sineva och två medlemmar

Sineva Ribeiro på arbetsplatsbesök i Skåne

Under våren kommer Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro att fortsätta åka ut på arbetsplatser för att träffa medlemmar på jobbet. Först ut är Skåne den 2 februari.

• En tecknad klocka

Svar på frågor om införande av flextid i Region Skåne

Vårdförbundet avdelning Skåne har tecknat ett kollektivavtal med Region Skåne rörande flexibel arbetstid, så kallad flextid.

• Händer runt smiley

Årsrapport 2016 för avdelning Skåne

Året 2016 fick en rivstart med ett första möte om arbetstider redan första veckan i januari och som sen följdes av en lång rad möten som arbetstider med Region Skåne.

• Två medlemmar i dialogteamet avdelning Skåne med varsin stor bukett gula rosor

Uppvaktning av nyutexaminerade

Nyutexaminerade sjuksköterskor och biomedicinska analytiker uppvaktades

• Intresseanmälan till teamledaruppdraget i Vårdförbundet avdelning Skåne

Styrelsen behöver nu utse en ny teamledare med entusiasm och engagemang som ska föra och utveckla Dialogteamet mot verksamhetens uppsatta mål.

• Medlemmar som minglar i en konferenslokal

Välkommen till medlemsmöte

Ledamöter från avdelning Skånes styrelse besöker flera sjukhus i Skåne under januari och februari för att prata lön och löneprocess.