Aktuellt i Skåne

• Hur påverkar juridiken dina försäkringar?

Vad handlar juridik om? Vem får vad vid en skilsmässa och är det någon skillnad på att vara gift eller sambo om det händer er något? Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu möjlighet att delta i en digital informationsträff, där en representant från Folksam pratar juridik och berättar om vad du faktiskt får för det du betalar!

• Ledarskap och digitalt kaffe!

Året som gått har varit ett mycket annorlunda år och vi har alla behövt tänka om och nytt mer än en gång...

• Krislägesavtal aktiverat i flera regioner

SKR och Sobona har beslutat att aktivera krislägesavtalet i bland annat Region Skåne. Anledningen är avgörande påverkan på personalförsörjningen.

• December och mycket på gång

Här kommer både stort och smått, om julklappar och tyvärr mer om Covid-19 och indragen semesterledighet vid jul.

• Att göra skillnad

Vårdförbundets medlemmar gör just nu skillnad på ett sätt som aldrig tidigare skådats i modern tid. Läs ordförande Malin Tillgrens egna ord, om läget i Skåne just nu.

• Den andra vågen…

Vi rusar just nu in i den andra vågen av smittspridning av Covid -19, något vi hade velat vara utan. En smittspridning som påverkar oss alla, i vissa delar på samma sätt och i vissa delar på olika sätt, både på jobbet och privat.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.