Aktuellt i Kalmar län

• Dags för årsmöte!

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du som är medlem inbjuden till årsmötet som i år sker digitalt.

• Vårdförbundets verksamhet 2021 - vad tycker du är viktigast?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Kalmar läns verksamhet? Vad är viktigast för dig? Hjälp oss att planera 2021 genom att svara på vår enkät.

• Lönepåslaget från region Kalmar län

Vi får många frågor från er medlemmar som handlar om de lönepåslag som region Kalmar län har gjort. Läs mer om Vårdförbundets tankar och var ni kan hitta mer information kring lönekartläggning.

• Nominera till uppdrag som valberedare

På årsmötet kommer vi välja två nya valberedare. Nominera dig själv eller någon annan till inspirerande uppdrag!

• Information kring dialog- och samverkansavtal

Information till medlemmar i Vårdförbundet som jobbar i region Kalmar län.

• Aktuellt om sommarsemestern

Nu mer än någonsin behöver du som medlem i Vårdförbundet semester, vila och återhämtning. Särskilt som vi kan befara både en andra och tredje våg av pandemin och att omprioriteringen i vården skapar en enorm ”vårdskuld” av uppskjutna behandlingar och operationer. Vår utgångspunkt är att du ska få din semester. Men vilka regler gäller och hur kan Vårdförbundet och du själv påverka?

• Vårdförbundet tipsar! Forskningsseminarier om eHälsa

Vi vill tipsa om forskningsseminarier som arrangeras av eHälsoinstitutet på Linnéuniversitetet. Du kan närvara fysiskt eller följa seminarierna live via eHälsoinstitutets webb.

• Bra att veta innan du skriver på anställningsavtal

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla då igenom vår digitala guide Hallå, innan du skriver på.

• Vi finns för dig i jul!

Avdelning Kalmar län är bemannat alla helgfria dagar under jul och nyårshelgen.

• OB-ersättningar under allhelgona, jul- nyårs- och trettonhelg

Allhelgona, jul, nyår och trettondag – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har listan!