Aktuellt i Kalmar län

• "Ingen man i sikte" - filmvisning och workshop vid Kalmarsund Pride

Normer och heteronormativitet - hur kan det påverka oss i vårt dagliga arbete? Vi visar filmen "Ingen man i sikte" och bjuder in till efterföljande samtal. Fika bjuder vi på dessutom!

• Skriv en motion inför årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Så här når du oss i sommar!

Vårdförbundet Direkt har öppet alla vardagar kl 8-18. De nås på tel. 0771-420 420 eller via webben. Lokal tillgänglighet i Kalmar Län hittar du här nedan.

• Tre unga tjejer sitter på rad och ler mot kameran

Anställning och karriär - möte för dig som är studentmedlem

Efter din examen väntar ett yrkesliv med anställning hos en arbetsgivare och en framtida karriär. Det finns många frågor och vi vill gärna hjälpa till att svara på dem. Nu bjuder vi in till träffar med information och diskussion. Välkommen att träffa oss i Vårdförbundet!

• Tre kvinnor sitter och samtalar

Grundutbildning för dig som är ny förtroendevald

Det här utbildningstillfället är till för dig som inte har möjlighet att åka på de tre utbildningsdagarna i Linköping.

• Välkommen att söka guldkantspengar!

Du som är förtroendevald på arbetsplatsen i avdelning Kalmar län kan anordna ett medlemsmöte med lite extra guldkant.

• Skyddsombud: Få utbildning i ditt uppdrag

Du som är skyddsombud inom Landstinget i Kalmar Län bjuds in till en grundutbildning i ditt uppdrag som genomförs tillsammans med Vision.

• Snart är det kongress!

Den 14-17 maj 2018 är det dags för Vårdförbundets kongress. Då fattas viktiga beslut för förbundets framtida verksamhet. Här kan du läsa mer om vad kongressen gör och hur den går till.

• Närbild på skyld med vårdförbundets logga och texten Förtroendevald Skyddsombud

Kommande utbildning för skyddsombud

Skyddsombud: Utbildning på gång - save the date!

• Hur blir det med pensionen?

Vårdförbundet i Kalmar län bjuder tillsammans med Vision in till pensionsinformation för dig som arbetar inom kommun och landsting.