Aktuellt i Kalmar län

• Inkomna nomineringar

Här presenteras de som blivit nominerade till Kalmar läns styrelse.

• Var med och påverka - nominera och anmäl dig till höstens årsmöte

Styrelsen och valberedningen behöver kompletteras! Nominera den eller de du vill se som ledamöter i styrelsen eller som valberedare. Kom ihåg att anmäla dig till höstens årsmöte också, vi bjuder på god middag och härlig gemenskap.

• Demonstrera med Vårdförbundet - för bättre löner, arbetstider och villkor!

Vårdförbundets medlemmar förtjänar bättre löner, bättre arbetstider och bättre arbetsvillkor. I valtider är det ett gyllene tillfälle att sätta press på politikerna. Nu kraftsamlar vi och anordnar demonstrationer i Västervik och Kalmar. Kom och gå med, ju fler vi är desto tydligare blir det hur viktigt detta är!

• Välkommen på årsmöte!

Ta chansen att påverka - kom till årsmötet den 25 september. Buffé, underhållning och en kul kväll bjuder vi på!

• "Ingen man i sikte" - filmvisning och workshop vid Kalmarsund Pride

Normer och heteronormativitet - hur kan det påverka oss i vårt dagliga arbete? Vi visar filmen "Ingen man i sikte" och bjuder in till efterföljande samtal. Fika bjuder vi på dessutom!

• Skriv en motion inför årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Tre unga tjejer sitter på rad och ler mot kameran

Anställning och karriär - möte för dig som är studentmedlem

Efter din examen väntar ett yrkesliv med anställning hos en arbetsgivare och en framtida karriär. Det finns många frågor och vi vill gärna hjälpa till att svara på dem. Nu bjuder vi in till träffar med information och diskussion. Välkommen att träffa oss i Vårdförbundet!

• Tre kvinnor sitter och samtalar

Grundutbildning för dig som är ny förtroendevald

Det här utbildningstillfället är till för dig som inte har möjlighet att åka på de tre utbildningsdagarna i Linköping.

• Välkommen att söka guldkantspengar!

Du som är förtroendevald på arbetsplatsen i avdelning Kalmar län kan anordna ett medlemsmöte med lite extra guldkant.

• Skyddsombud: Få utbildning i ditt uppdrag

Du som är skyddsombud inom Landstinget i Kalmar Län bjuds in till en grundutbildning i ditt uppdrag som genomförs tillsammans med Vision.