Aktuellt i Dalarna

• Inbjudan till panelsamtal

I flertalet undersökningar rankar väljarna sjukvården som en av de viktigaste valfrågorna i valet 2018. Ni, Vårdförbundets medlemmar är också väljare i kommande val. Utifrån er kunskap och engagemang i vårdens utveckling bjuder vi in er till att delta vid panelsamtal med våra folkvalda politiker från flera partier.

• Illustration för internationella yrkesdagen för sjuksköterskor den 12 maj

Internationella yrkesdagar i maj

I maj firar vi två internationella yrkesdagar - Barnmorskedagen den 5 maj och Sjuksköterskedagen den 12 maj. Vi vill nu uppmärksamma två av våra fyra professioner genom att lotta ut Fairtrade-fika!

• Mynt och pengar i hög

Löneöversyn Landstinget Dalarna 2018

Löneavstämningen för 2018 med Landstinget Dalarna är nu klar. Utfallet räknat på så kallade grundrader (aktiva rader) gav 2,9 %, inkluderat 1:a linjens chef och biträdande chef.

• Grattis alla biomedicinska analytiker och till vinnarna av fikakasse!

Grattis alla biomedicinska analytiker på yrkesdagen den 15 april och grattis till vinnarna av Fairtrade-fika till arbetsplatsen!

• Studenter i skolmiljö. Vårdförbundet Student.

Informationsmöte med lunch för dig som är sjuksköterskestudent

Vi vill gärna träffa dig som går sista terminen på sjuksköterskeutbildningen och inom snar framtid ska ut i yrkeslivet som legitimerad sjuksköterska.

• Foto på Louise Ehrs - årets sjuksköterska 2017

Stugfondens stipendium till Årets Sjuksköterska 2017

SSF:s Stugfond har på omvårdnadsforum den 27 mars delat ut sitt årliga stipendium. Grattis Louise Ehrs som är årets sjuksköterska 2017!

• SSF:s Stugfond

Är du legitimerad sjuksköterska och arbetar i Dalarna? Då kan du ansöka om det årliga stipendiet för utvecklingsarbete i den direkta patientomvårdnaden.

• Närbild på provtagningsnål som precis ska stickas i patients armveck

Biomedicinska analytikerdagen

Den 15 april är det den internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Det vill vi fira med att lotta ut Fairtrade-fika!

• Mynt och pengar i hög

Löneöversyn Landstinget Dalarna 2018

Det är nu dags för lönesamtal med din lönesättande chef. Den nya lönen beräknas bli utbetald med majlönen, retroaktivt från april 2018.

• Studenter i klassrumsmiljö

Studentlunch med information

Vi vill gärna träffa dig som går sista terminen på sjuksköterskeutbildningen och inom en snar framtid ska ut i yrkeslivet som legitimerad sjuksköterska.