Aktuellt i Dalarna

• Om sifferlöst, LOK:ar, löneöversyn och lönesamtal

Vi får många frågor kring HÖK 19, det nya avtalet för dig anställd i region kommun och kommunalt bolag. Just nu pågår arbetet för fullt med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen enligt det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga. Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna och reda ut några oklarheter.

• Höstens aktiviteter

Vi ser fram emot en höst fylld av spännande, roliga och lärorika medlemsaktiviteter. Här har vi samlat våra medlemsaktiviteter som är planerade under hösten. Hoppas vi ses!

• Löneöversyn Region Dalarna 2019

Löneavstämningen för 2019 med Region Dalarna är nu klar.

• Välkommen till årsmötet!

Den 19 september är det dags för Vårdförbundet Dalarnas årsmöte. I år är du välkommen till en inspirerande kväll med årsmötesförhandlingar, mat och underhållning.

• Utbildningsdag för dig som är chef eller ledare

Den 13 september bjuder vi in dig som är chef eller ledare och medlem i Vårdförbundet till en utbildningsdag i Borlänge.

• Vårdförbundets hörna tar semester

Sedan mitten av februari har du kunnat träffa oss i styrelsen i Vårdförbundets hörna på Falu lasarett. Nu gör vi ett semesteruppehåll.

• Hur står det till med demokratin?

Elisabeth Åsbrink – om hotet mot demokratin – verkligt eller överdrivet? TCO-Dalarna, Sensus och Rättighetscentrum Dalarna bjuder in TCO:s medlemmar till en brännhet föreläsning med Elisabeth Åsbrink den 21 maj.

• Halvdagsutbildning för förtroendevalda i norra Dalarna

Den 3 april är du som är förtroendevald i norra Dalarna välkommen på en halvdagsutbildning på Mora lasarett.

• Är du engagerad i ett utvecklingsarbete?

Är du engagerad i ett utvecklingsarbete i den direkta patientomvårdnaden, är sjuksköterska och arbetar i Dalarna? Då har du möjlighet att söka och eventuellt få ett stipendium från SSF:s Stugfond. Du kan också söka för deltagande i olika former för omvårdnadsrelaterade kongresser och dylikt.

• Utbildningsdag i arbetsrätt för chefer och ledare

Den 5 april bjuder vi in dig som är chef eller ledare och medlem i Vårdförbundet till en utbildningsdag full av verktyg för dig i din roll som chef eller ledare.