• Vår nya styrelse

Vi beklagar det tekniska strulet, men till slut genomfördes vårt digitala årsmöte den 23 september och en ny styrelse för 2021-2025 valdes. Här är vår nya styrelse.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 23 september är det årsmöte i avdelning Dalarna – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Inspireras av en riktig äventyrare!

Som medlem i Vårdförbundet får du den 12 maj, möjlighet att delta i en digital inspirationsföreläsning av Aron Andersson - en riktig äventyrare, föreläsare och inspiratör! Följ med på en timmes resa och inspireras av Aron Andersson, denna fantastiska person, som ger dig motivation och verktyg för att nå dina mål.

• Löneöversynen med Region Dalarna klar

Nu är vi klara med löneöversynen i Region Dalarna. Läs protokollet här.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Dalarna!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nya avtal ger hälsosammare arbetstider

Vårdförbundet har den 2 december 2020 slutit lokala kollektivavtal med Region Dalarna avseende ständig natt- och rotationstjänstgöring med arbetstidsförkortning och veckoslutstjänstgöring.

• Tillfälligt utökad möjlighet att spara semesterdagar

På grund av de under pandemin ovanligt begränsade möjligheterna att ta ut sin semester och kompledighet har Vårdförbundet Dalarna förhandlat med Region Dalarna om tillfälligt utökade möjligheter att spara sin ledighet.