Aktuellt i Västra Götaland

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 2-9 oktober är det årsmöte i avdelning Västra Götaland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Sommarbrev och nyheter kring avtal

Fina ord och betydelsefull information i ordförande Anne Karins sista sommarbrev. Läs även om Krisavtal 2021 samt nytt kollektivavtal angående kökortning. Du får också tips inför sommararbetet och veta hur planerna ser ut för årsmötet.

• Internationella sjuksköterskedagen 12 maj

Den 12 maj firar vi alla våra sjuksköterskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att lokalt informera allmänheten och kollegor om vilka vi är och vad vi gör.

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Västra Götaland!

• Lön, prepp och pepp - aktiviteter för kommunanställda i Västra Götaland

Nu drar vi igång en serie med digitala mötesplatser för dig som är kommunanställd i Västra Götaland.

• Anna Asplund - Årets förtroendevalda!

Här presenterar vi årets vinnare och alla nominerade. Avdelningsstyrelsen Västra Götaland har utsett vinnaren och vi kommer att uppvakta alla nominerade och deras kollegor på respektive arbetsplatser med tårta så snart covid-säkra fysiska möten blir möjliga. Vinnaren uppvaktas även med diplom och present!

• TCO Göteborg uppmärksammar internationella kvinnodagen

Hur får vi livspusslet att gå ihop och hur jämställd är lönen? Delta på vårt webbinarium om ett hållbart vardagsliv och anslut dig till den digitala manifestationen om Lön hela dagen!

• Krislägesavtal aktiverat i flera regioner

SKR och Sobona har beslutat att aktivera krislägesavtalet i bland annat Västra Götalandsregionen. Anledningen är avgörande påverkan på personalförsörjningen.

• Anne Karins Julbrev - Påverka våra politiker!

Efter ett turbulent år står julen för dörren. För några av oss innebär det en efterlängtad ledighet och vila, men för många våra medlemmar innebär julen bara ännu mer arbete. Barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor är nyckelpersoner i den kamp vi tillsammans för mot den alltöverskuggande pandemin.