Aktuellt i Västra Götaland

• Skymningsbild på Bohusgården

Medlemserbjudande från Bohusgården 2020

Hemester, spa eller julbordsweekend? Medlemserbjudande som du kan njuta av!

• Dags för årsmöte!

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till Västra Götalands årsmöte som i år sker digitalt.

• Nominera till valberedningen i Västra Götaland

Vi behöver välja en ny lokal valberedning - och nu är nomineringen öppen inför valet som sker vid årsmötet den 5-9 oktober. Passa på att nominera dig själv, eller någon annan, till ett roligt och viktigt fackligt uppdrag!

• Önskar dig en härlig sommar!

Årets sommarbrev måste börja med ett erkännande; Jag hade fel! Förra sommaren sa jag att värre än så här kan det inte bli. – men det blev det…

• Aktuellt i Västra Götaland kring sommarsemestrar och lönerevision

Vårdförbundet arbetar för dig som medlem och just nu är situationen i vården något ingen av oss varit med om tidigare - varken du som medlem eller vi som förtroendevalda. Läget förändras snabbt och vi får hela tiden uppmaningar om behov av förändring i verksamheten.

• Internationella sjuksköterskedagen 12 maj

Den 12 maj firar vi alla våra sjuksköterskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att lokalt informera allmänheten och kollegor om vilka vi är och vad vi gör.

• Grattis på internationella barnmorskedagen

Den 5 maj firar vi alla våra barnmorskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att visa alla vilka vi är vad vi gör.

• Internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april

Så här stärker du ditt yrke som biomedicinsk analytiker på yrkesdagen.

• Peng mellan tumme och pekfinger

Tips om stipendier

Du som arbetar eller har arbetat i Göteborg kan nu söka stipendier från stiftelsen Caroline Wijks Sjuksköterskehem.

• Skriv en motion till årsmötet 2020

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.