Aktuellt i Västra Götaland

• Krislägesavtal aktiverat i flera regioner

SKR och Sobona har beslutat att aktivera krislägesavtalet i bland annat Västra Götalandsregionen. Anledningen är avgörande påverkan på personalförsörjningen.

• Anne Karins Julbrev - Påverka våra politiker!

Efter ett turbulent år står julen för dörren. För några av oss innebär det en efterlängtad ledighet och vila, men för många våra medlemmar innebär julen bara ännu mer arbete. Barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor är nyckelpersoner i den kamp vi tillsammans för mot den alltöverskuggande pandemin.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Tack Anki!

I samband med årets årsmöte avslutar Anki ett långt arbetsliv som barnmorska och förtroendevald i Vårdförbundet. Vi tackar för hennes stora engagemang inte minst som utbildningsansvarig i Avdelningsstyrelsen Västra Götaland.

• Inga fler Kristallnätter!

Vårdförbundet avdelning Västra Götaland som en del av TCO Göteborg ställer sig bakom aktiviteten ”Vi låter det inte hända igen” vars syfte är att hedra nazismens offer samt påminna om alla människors lika värde. Manifestationen arrangeras av 9 novemberkommittén.

• Vem blir Årets förtroendevald i avdelning Västra Götaland?

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald/skyddsombud på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den personen på din arbetsplats, till att bli årets förtroendevald/skyddsombud i Vårdförbundet avdelning Västra Götaland!

• Skymningsbild på Bohusgården

Medlemserbjudande från Bohusgården 2020

Hemester, spa eller julbordsweekend? Medlemserbjudande som du kan njuta av!

• Önskar dig en härlig sommar!

Årets sommarbrev måste börja med ett erkännande; Jag hade fel! Förra sommaren sa jag att värre än så här kan det inte bli. – men det blev det…

• Aktuellt i Västra Götaland kring sommarsemestrar och lönerevision

Vårdförbundet arbetar för dig som medlem och just nu är situationen i vården något ingen av oss varit med om tidigare - varken du som medlem eller vi som förtroendevalda. Läget förändras snabbt och vi får hela tiden uppmaningar om behov av förändring i verksamheten.

• Internationella sjuksköterskedagen 12 maj

Den 12 maj firar vi alla våra sjuksköterskor på deras yrkesdag! Du som medlem kan vara med och bidra genom att lokalt informera allmänheten och kollegor om vilka vi är och vad vi gör.