Aktuellt i Västra Götaland

• Politikerdebatt-kom och ha en dialog med våra regionpolitiker inför valet i höst

27 augusti bjuder Kommunal, Vårdförbundet & Vision in sina medlemmar till en debatt med våra politiker i regionen.

• Vårdförbundet söker studentinformatörer i Göteborg

Studerar du till röntgensjuksköterska, biomedicinsk analytiker eller sjuksköterska? Vill du jobba för ett yrkesförbund som utvecklar din profession och står upp för din akademiska kompetens? Då kan du vara den vi söker!

• Nominera till årets "rookie", förtroendevald samt skyddsombud

Ta nu möjligheten att sätta strålkastarljuset på någon du vet som verkar i det tysta, eller som skapat positiva förändringar för arbetskamraterna. Kanske någon som satte ner foten, någon som kom med en lysande idé eller någon vars mod var grunden till att allt löste sig till det bästa.

• Delta i EuroPride 2018

Även i år delar Vårdförbundet tältet med andra fackförbund i TCO Göteborgsfamiljen: Lärarförbundet, Facket ST, Polisförbundet, Vision, Unionen och Sensus. Sensus ordnar ”Fördomstolen” i tältet där besökare kan testa sina fördomar. I år är West Pride tillsammans med Stockholm Pride värdar för EuroPride som kommer gå av stapeln i augusti.

• Välkommen till chef-/ledarinternat den 11-12 oktober i Göteborg

Seminariet är ett samarbete mellan Vårdförbundets avdelningar i Halland, Värmland och Västra Götaland.

• Sommarhälsning

Sommaren är här och Västra Götalands avdelningsstyrelse vill önska alla  medlemmar en skön och förhoppningsvis avkopplande sommar!

• Årsmöte 2018 avdelning Västra Götaland

Den 5 oktober är det dags för avdelning Västra Götalands årsmöte i Göteborg. Årsmötet föregås av en intressant utbildningsdag med workshop och föreläsningar.

• Inte under 30K Göteborg

Söndagen den 29 april kl 12:30 samlades ett hundratal demonstranter på Järntorget i Göteborg. Demonstrationen, som anordnades av sjuksköterskestudenter som i juni tar examen från Göteborgs Universitet, gick under namnet ”Inte under 30K” och inkluderade tre krav gällande sjuksköterskeyrkets villkor - bättre ingångslön, löneutveckling och arbetsmiljö.

• Påverkansdag inför valet på NU-sjukvården

Vårdförbundet NU-sjukvården hade utbildningsdag för sina förtroendevalda den 8 maj. Anette Fristedt, Anna Tjus och Christian Sandberg, förtroendevalda med facklig tid, ordnade dagen med hjälp av Martin Håland från styrelsen avdelning Västra Götaland. Dagen användes till facklig utbildning och politikerpåverkan inför valet till hösten.

• Utbildning för förtroendevalda/skyddsombud på SkaS

Den 30 maj är du som är förtroendevald/skyddsombud på SkaS välkommen till en utbildningsdag i Skövde.