Aktuellt i Västra Götaland

• Nätverksträff för egna företagare

Är du egen företagare och medlem i Vårdförbundet? Den 14 november anordnar vi en kväll för er där ni kan mötas och diskutera era frågor.

• Möte inför Vårdförbundets kongress 2018

Samtliga kongressombud är välkomna på möte 6 november.

• Bussresa för medlemmar till Karlstad och Lars Lerins museum

Följ med på bussresa den 21 november! Målet är Karlstad, Sandgrund och Lars Lerinmuseet. Resa, inträde och guidad visning på museet ingår.

• Ny styrelse i Västra Götaland

På årsmötet den 14 oktober valdes en ny styrelse till avdelning Västra Götaland. Med totalt 403 röster och med över 75% marginal så röstades valberedningens förslag fram.

• Unilabs, laboratorium, biomedicinska analytiker

Dags att nominera till Unilabs styrelse

Nu kan du skicka in nomineringar till Unilabs styrelse för 2018.

• Vi söker två ombudsmän till Göteborg

Enhet Väst med kontor i Göteborg och Karlstad söker två vikarierande ombudsmän med start i februari samt april 2018.

• Röstning och årsmöteshandlingar

28 september startade 2017 års årsmöte med röstning via webben. Årsmötet fortsätter och avslutas 14 oktober på Bohusgården i Uddevalla.

• TCO FORUM 2017

För fjärde året i rad bjuder TCO Göteborg in förtroendevalda i TCO-familjen: Lärarförbundet, Polisförbundet, Unionen, Vision och Vårdförbundet till ett seminarium i Göteborg med flera intressanta föreläsningar. I år kommer temat för föreläsningarna att vara "Framtidens arbetsliv" och "Säkerhet på och kring arbetet". Föreläsarna kommer från LO-TCO rättskydd, Polisen, Tillitsdelegationen, Göteborgs universitet, Unionen och TCO.

• Biokväll i Uddevalla 8 november

Fackförbunden Vårdförbundet, Lärarförbundet och Vision i Uddevalla vill bjuda in dig som är medlem på en biokväll.

• #sägNEJtillnazismen

TCO Göteborgs styrelse har fattat beslutet att protestera mot nazismen och påminna sina medlemmar att fackföreningar arbetar för alla människors lika värde.